03.04.2019

Silver loikkaa Tigerilla sille tyystin tuntemattomaan kuusimetristen daycruiserien luokkaan. Uusi peto on liikkeellä tositarkoituksella.

Silver on yksi Suomen tunnetuimpia ja myydyimpiä venemerkkejä. Sen identiteetti nojaa pitkälti oivallukseen yhdistää alumiiniseen runkoon lujitemuovinen kansi. Lopputuloksesta muodostui menestys, ja Silverin menestys on poikinut monia samaa materiaalien hybridiä hyödyntäviä kilpailijoita.

Ei Silverkään ole levännyt laakereillaan. Pari vuotta sitten se yllätti esittelemällä täysalumiinisen X-sarjan. Vielä isompi jytky on nyt käsillä oleva täysin lujitemuovinen Z-sarja.

Siihen kuuluu toistaiseksi kaksi kokoa, kahdeksanmetrinen Raptor ja kuusimetrinen Tiger. Väliin on tulossa Viper. Nyt keskitytään kahteen Tiger-versioon eli avokeulaiseen BRZ-bowrideriin ja keulakajuutalliseen DCZ-daycruiseriin.

Vieritä vertailua

Silver Tiger DCZ

Pituus x leveys 6,06 x 2,36 m
Paino 1 150 kg
Tehoalue 115–150 hv
CE-luokitus C / 6 henk.
Hinta 49 900 € (150 hv Honda BF150)
Lisätietoja www.silverboats.fi

AMT 210 DC

6,30 x 2,40 m
1 000 kg
135–200 hv
C / 7 henk.
48 990 € (150 hv Honda BF150)
www.amtboats.fi

Bella 640 DC

6,58 x 2,34 m
1 200 kg
115–150 hv
C / 7 henk.
46 700 € (150 hv Mercury F150)
www.bellaboats.fi

Finnmaster 62 DC

6,30 x 2,32 m
900 kg
115–150 hv
C / 8 henk.
45 800 € (150 hv Yamaha F150)
www.finnmaster.fi

Flipper 650 DC

6,74 x 2,46 m
1 050 kg
115–200 hv
C / 7 henk.
53 400 € (150 hv Mercury F150)
www.flipperboats.fi

Yamarin 65 DC

6,31 x 2,48 m
1 170 kg
150–225 hv
C / 7 henk.
53 040 € (150 hv Yamaha F150)
www.yamarin.com
Tykkää
  • Pehmeä ja hiljainen runko
  • Hyvä vakiovarustus
  • Mukava taka-avotila
  • Mukava etuavotila (BRZ)
Älä tykkää
  • Raskas liukuunnousu
  • Ajoittaiset roiskeet
  • Pieni polttoainesäiliö
  • Pieni keulakajuutta (DCZ)

Keskustele