Yamaha HelmMaster EX Wireless Control System (2025–) – Langaton kapula-joystick
Yamaha julkisti helmikuussa Miamin venemessuilla HelmMaster EX -joystickin langattoman kauko-ohjaimen.
Mercury Joystick Piloting (2025–) – Uusia ominaisuuksia
Uusi mallivuosi tuo kahden tai useamman moottorin Mercuryn Joystick Piloting -sauvaohjausjärjestelmään lisää ominaisuuksia ja uusia ajoavustimia.
Yamaha Harmo 2.0 (2025–) – Paluu tulevaisuuteen
Yamahan Harmo uudistuu 2.0-versioon. Siitä tulee ensimmäinen perämoottori, jota voi hallita pelkällä joystick-sauvaohjaimella. Ratille ja perinteiselle kaukohallintalaitteelle voidaan sanoa hyvästit.
- 26.02.2025 Uutinen Airiston paviljongissa avataan uusi kesäravintola
- 28.02.2025 Uutinen Vesiliikenteen rajoituksia laajennetaan Barösundissa
- 07.03.2025 Reportaasi Käytettyjen veneiden muuttaminen uhkaa muuttua paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi
- 24.02.2025 Uutinen Bothnia Regatta Perämerelle
- 06.03.2025 Uutinen Kirjalansalmen sillan kunnossapito vaatii jatkuvaa seurantaa
- 19.03.2025 Näin se tehdään Purjeveneen moottorinvaihto
- 14.03.2025 Reportaasi Ensirekisteröinnit 2024
- 03.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Marex 440 Scandinavia
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Galeon 480 Fly
- 27.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Sunseeker Ocean 156
- 28.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Viknes V10
- 12.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: venematkailu
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Roto Hydra 530
- 05.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Highfield ADV 7
Uusimmat
- 25.03.2025 Ensiesittely Pershing GTX 70 (2025–)
- 24.03.2025 Ensiesittely Avikus Neuboat Dock II (2025–)
- 23.03.2025 Ensiesittely Sirena 60 (2025–)
- 22.03.2025 Ensiesittely Cantiere Mimì Libeccio 8.5 Classic Wheel ja 7.5 WA (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Yamaha HelmMaster EX Wireless Control System (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Sialia 45 Sport (2025–)
- 20.03.2025 Ensiesittely Windelo 51 S ja Windelo 55 S (2025-)
Toimitus suosittelee
Volvo Penta DPI Assisted Docking (2025–) – Rantautumisavustin myös sisäperämoottoriveneisiin
Volvo Penta laajentaa Easy Boating -konseptiaan jälleen yhdellä ominaisuudella, kun se tuo IPS-vetolaitteilla varustetuissa veneissä hyväksi havaitun Assisted Docking -rantautumisavustimen saataville myös DPI-vetolaitteilla varustettuihin sisäperämoottoriveneisiin.
Volvo Penta Joystick Surfing (2025–) – Sauvaohjausta ja surffausta
Volvo Penta yhdistää seuraavaksi Joystick hallintalaitteen Driving-toiminnon, Twin Forward Drive -propulsion ja Watersport Control -näytön. Lopputulosta kutsutaan nimellä Joystick Surfing.
Yanmar SDe7/10/15 (2025–) – Valmis sähköpropulsiopaketti purjeveneisiin
Yanmarin asema sekä uusien että käytettyjen purjeveneiden konehuoneissa on vahva, eikä tulevaisuuskaan näytä huonolta, sillä se on saanut valmiiksi ja myyntikuntoon ensimmäisen sähkömoottorinsa.
Mercury Racing 150R/200R (2025–) – Vääntöä ja V6:n hienouksia
Mercury Racing julkisti Cannesin venemessuilla uudet 150R- ja 200R-perämoottorit. Vaikka kyse on Racing-divisioonan tuotteista, varsinkin monipuolinen 150R-mallisto täydentää hyvin Mercuryn tarjontaa Suomessa suositussa teholuokassa.
Mercury F8 EFI ja F9.9 EFI (2025–) – Polttoainesuihkun voimalla
Parempi suorituskyky, pienempi kulutus ja helpompi käynnistyvyys kuuluivat sähköisen polttoaineensuihkutuksen mukanaan tuomiin etuihin. Uusien FourStroke 8 ja FourStroke 9.9 -mallien myötä Mercuryn EFI-mallisto laajenee jo alle 10-hevosvoiman teholuokkiin.
Garmin Force Kraken (2024–) – Keulamoottorimallisto laajenee
Garmin laajentaa Force-keulamoottorimallistoaan aiempaa kompaktikokoisemmalla mallilla, joka sopii paremmin myös pienempiin veneisiin.
Swan 88 + Torqeedo Deep Blue Hybrid – Nautorin ensimmäinen hybridi-Maxi on vesillä
Pietarsaaressa laskettiin vesille jokin aika sitten Nautorin ensimmäinen Maxi-luokan hybridijahti, Swan 88 ”Dreamcatcher”. Sen sähköarkkitehtuuri on kehitetty yhteistyössä saksalaisen Torqeedon Customized Solutions -yksikön kanssa.