Windelo 51 S ja Windelo 55 S (2025-) – Kaksirunkoisten toisinajattelua
Nuori ranskalainen katamaraaniveistämö syntyi valtavirrasta poikkeavien näkemysten pohjalta ja jatkaa samalla tiellä uusimmissa malleissaan. Ekologisuutta haetaan sekä rakennusmateriaaleissa että moottoritekniikassa, mutta myös risteilyn olemuksessa on toinen ote. Windelo asettaa vauhdin...
Purjeveneen moottorinvaihto – Uutta puhtia purjeiden tueksi
Luotettavuus, turvallisuus ja vähäpäästöisyys olivat valttikortteja, kun kunnostusta kaivanneen merimoottorin paikalle vaihdetiin Turun Venehuollon telakalla Volvo Pentan uusi voimanlähde.
Ensirekisteröinnit 2024 – Uusien veneiden kaupassa madonluvut
Vuosi 2024 sujui venemyyjillä mollivoittoisesti, uusien veneiden ensirekisteröintien pienentyessä vuoteen 2023 verrattuna 20 prosentilla. Pienempiä ensirekisteröintimääriä saa hakea 1990-luvun syvistä vesistä lamavuosilta.
- 26.02.2025 Uutinen Airiston paviljongissa avataan uusi kesäravintola
- 28.02.2025 Uutinen Vesiliikenteen rajoituksia laajennetaan Barösundissa
- 07.03.2025 Reportaasi Käytettyjen veneiden muuttaminen uhkaa muuttua paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi
- 21.02.2025 Reportaasi Vene 25 Båt: Arronet 18'5 SPO, Max 55 ja Rocky 50
- 24.02.2025 Uutinen Bothnia Regatta Perämerelle
- 06.03.2025 Uutinen Kirjalansalmen sillan kunnossapito vaatii jatkuvaa seurantaa
- 19.03.2025 Näin se tehdään Purjeveneen moottorinvaihto
- 03.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Marex 440 Scandinavia
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Galeon 480 Fly
- 27.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Sunseeker Ocean 156
- 28.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Viknes V10
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Roto Hydra 530
- 12.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: venematkailu
- 05.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Highfield ADV 7
Uusimmat
- 22.03.2025 Ensiesittely Cantiere Mimì Libeccio 8.5 Classic Wheel ja 7.5 WA (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Yamaha HelmMaster EX Wireless Control System (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Sialia 45 Sport (2025–)
- 20.03.2025 Ensiesittely Windelo 51 S ja Windelo 55 S (2025-)
- 20.03.2025 Ensiesittely Pearl 63 (2025–)
- 20.03.2025 Uutinen Yhdessä vesille -kampanja kutsuu mukaan vastuulliseen veneilyyn
- 19.03.2025 Näin se tehdään Purjeveneen moottorinvaihto
Toimitus suosittelee
Hiilikuitutumastojen kysyntä kasvussa - Seldén laajentaa Ranskan tehdastaan
Seldén Mast keskitti hiilikuituisten mastojen ja puomien sekä spinaakkeri- ja keulapuomien valmistuksen tehtaalleen Isossa-Britanniassa vuonna 2002 lähtien. Kysyntä on noussut niin, että nyt kapasiteettia lisätään uudella tuotantoyksiköllä Ranskaan.
Porvoon Tolkkisiin suunnitteilla uusien veneiden näyttelytila – Uusia veneitä esille talveksi
Hopeasalmen Telakka suunnittelee Porvoon Tolkkisiin uusille veneille soveltuvaa talvenajan monimerkki-showroomia.
Ovni 490 (2025-) - Alumiinia arktiseen purjehdukseen
Ranskalaiseen purjehdustapaan kuuluvat kaukomatkat korkeille leveysasteille, mikä on luonut maahan perinteen hyvin omavaraisten alumiinisten avomeripursien valmistuksesta. Siihen keskittyneistä veistämöistä vanhin ja tunnetuin on Alubat, jonka uusin malli Ovni 490 on jo työn alla.
Tiwal 2XL (2025-) - Pumpattava perhejolla
Kahteen kassiin pakattuna Tiwal 2XL kulkee auton peräluukussa. Kokoaminen ja pumppaus purjehdusvalmiiksi kestää alle puoli tuntia. Vesille ranskalaisella jollalla pääsee kolme täysikasvuista tai kahden aikuisen ja kahden lapsen perhe.
ICE 56 (2025-) - Tiivistetty luksusmaxi
Aidon 80-jalkaisen maxipurren mukavuudet sovitettuna 56-jalkaiseen runkoon, luonnehtii italialainen premiumveistämö tulevaa uutuusmalliaan. Veistämöllä työ on jo käynnissä ja vesille päästyään ICE 56 tulee haastamaan mm. Nautorin Swaneja pitkälle kustomoitujen laatupursien markkinoilla.
Outremer 48 (2026-) - Ripeään pallonkiertoon
Outremer 48 osoittaa ranskalaisveistämön pitävän kiinni asiakasryhmästään. He ovat nimenomaan pitkille valtamerimatkoille tähtäävää monirunkoväkeä, joka haluaa taittaa maileja hyvällä vauhdilla, mukavuudesta ja runsaasta varustelusta tinkimättä.
Bothnia Regatta Perämerelle - Course to Kemi palaa vähitellen
Ensi kesänä purjehditaan Hailuodon ja Kemin välillä, seuraavana lähdetään Kalajoelta tai Vaasasta ja kaudesta 2027 alkaen palaa täysimittainen Course to Kemi kisakalenteriin kahden vuoden välein toistuvana. Näin menee Bothnia Regatan järjestäjien suunnitelma.