Finnmaster P6 (2019–) Menestyksen jatko-osa
Mitä uutta?
Finnmaster palaa viiden vuoden tauon jälkeen keskihyttiveneiden luokkaan tavallaan vanhoin eväin, sillä aivan kuten 6100 MC ja 61 CA aikanaan, myös P6 pyrkii erottumaan omassa kokoluokassaan mahdollisimman tilavalla ja retkeilymukavuuksin varustetulla hytillään. Eikä vain pyri vaan myös onnistuu.
P6:n uniikki tilaratkaisu on kahdesta vastakkain istuttavasta penkistä ja niiden välissä olevasta pöydästä ohjaushytin paapuurin laidalle muodostuva dinetti. Pöydän ääreen mahtuu mukavasti kaksi, hyvällä tahdolla kolmekin, vaikka takapenkin leveys jää kahdelle aikuiselle niukaksi.
Pöytälevyn molemmat reunat taittuvat, joten pöydän kokoa pystyy tarpeen mukaan hieman justeeraamaan ja korkeutta säätämään. Etummaisen reunan kokoon taittaminen mahdollistaa myös etupenkin selkänojan kääntämisen taakse, jolloin etupenkistä muodostuu ajon ajaksi kartturin paikka.
Toisella laidalla olevan dinetin hyviin puoliin lukeutuu myös se, että pöytä voi olla koko ajan paikallaan. Jos kuusimetriseen keskihyttiveneeseen on tähän mennessä ylipäätään pöydän saanut, on se yleensä jouduttu sijoittamaan keskikäytävälle, missä se tukkii yleensä väistämättä ohjaushytin läpikuljettavuuden. P6:ssa tätä ongelmaa ei ole.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 6,35 m |
Leveys | 2,29 m |
Syväys | 0,45 m |
Paino | 1 140 kg |
Pohjakulma | 18° |
Polttoainesäiliö | 150 l |
Makeavesisäiliö | 10 l |
Septisäiliö | – |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 5 henk. |
Makuupaikkoja | 2 henk. |
Tehoalue | 100–150 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 130 hv Yamaha F130A |
Huippunopeus | 36,3 kn @ 5 700 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 0,8 l/mpk @ 4 200 r/min |
Melutaso @ 25 kn | 81 dB(A) @ 4 200 r/min |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Suomi |
Valmistaja | Finnmaster Boats Oy, Kokkoka | www.finnmaster.fi |
Hintatiedot
34 300 € | ilman moottoria |
47 250 € | 115 hv Yamaha F115 BETX |
48 300 € | 130 hv Yamaha F130 AETX |
50 900 € | 150 hv Yamaha F150 DETX |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla