Uudessa veneessä on käytetty uusimpia venesuunnittelun trendejä kuten tuplaperäsimiä leveäperäisen veneen parempaan hallintaan ja komposiittisia rakenteita painon säästämiseksi. Ensimmäisissä kuvissa veneestä on tunnistettavissa X-Yachtsin kaltaista sukunäköä. Tämä ei ole millään muotoa huono asia.

Arconassa on suuri avotila ja kipparille on kaksi ruoria. Isopurje skuutataan istuma aukalon lattiaan ja vakio kokoonpanossa veneessä on neljä vinssiä kipparin ulottuvilla. Veneessä on alas taittuva perätaso, jonka takaa aukeaa talli kumiveneelle.

Veneessä on kolmisaalinkinen alumiinimaasto. Hiilikuituinen masto ja rullapuomi on saatavissa lisävarusteena samoin kuin kutteristaagi solentille tai myrskyfokalle. Lisäksi veneen saa myös halutessaan kiinteällä puukspröötillä varustettuna.

Veneen kokonaispituus on 14,99 metriä ja se on 4,6 metriä leveä. Vakiokölillä syväys on 2,4 metriä ja kilpakölillä tasan kolme metriä. Veneen saa myöskin matalalla kölillä, jolloin syväys jää 2,2 metriin. Valmistaja ei vielä tässä vaiheessa ilmoita veneen uppoamaa, mutta kölipaino 6 800 kg on tiedossa. Veneen apukone on 80 hevosvoimainen. Purjeala on varsin vauhdikas 141 neliömetriä 106% genualla ja avotuulelle on nostettavissa hieman yli 200 neliöinen genaakkeri. Tässä vaiheessa veneestä ei ole vielä saatavilla hintatietoja.

Kannen alapuolella vene on taattua skandinaavista Arcona-laatua. Perusmateriaalina on mahonki, joka pienestä lisähinnasta voidaan muuttaa vaaleaksi tammi viilutukseksi.  Veneen perässä on tuplakajuutat erillisillä sängyillä ja omistajan sviitti keulassa. Salongissa on joko U- tai L-muotoinen sohvaryhmä ja pentterin saa joko U-mallisena tai varustettuna erillisellä pienellä saarekkeella. Pesu- ja wc-tiloja veneessä on kaksi.

www.arconayachts.se