Dometic lupailee uuden sähköavusteisen ohjaussylinterin olevan edullinen, helppo asentaa ja sopiva lähes kaikkiin 90–200-hevosvoimaisiin mekaanisella ohjauksella varustettuihin perämoottoriveneisiin. Kytke ja käytä -tyyppisen asennuksen kuvataan sopivan ammattilaisten lisäksi myös tee-se-itse-henkisten loppukäyttäjien asennettavaksi.
Sähköavusteisen ohjaustehostimen voi integroida mihin tahansa kiinteällä tai kallistuskulman säädöllä eli tiltillä varustettuun SeaStar-ohjausjärjestelmään. Asennuksen jälkeen mekaaninen ohjauskaapeli kääntää ainoastaan sähköavusteista työsylinteriä, joka puolestaan huolehtii perämoottorin kääntämisestä.
Dometic lupailee sähköavusteisen ohjaustehostimen parantavan veneen hallittavuutta tekemällä ohjauksesta kevyemmän ja täsmällisemmän ja tarjoavan yhtäläisen ohjaustuntuman kumpaankin suuntaan käännettäessä ja moottorin eri trimmikulmilla ajettaessa. Dometicin sähköavuteinen ohjaustehostin on tehty meriympäristöön sopivaksi ja luotettavaksi, mutta mahdollisen vikaantumisen tapahtuessa järjestelmä automaattisesti ohittaa sähköavustuksen ja ohjauksen käyttöä voi jatkaa perinteisen mekaanisen ohjauksen tapaan.
Kokemukset isompien veneiden ja tehokkaampien moottorien sähköohjausjärjestelmistä ja sähköisistä tai sähköavusteisista ohjausjärjestelmistä ovat siinä määrin hyviä, että mikäli Dometicin kaikki hehkutukset osoittautuvat hintaa myöten toteen, voi edessä hyvinkin olla sähköavusteisten ohjausjärjestelmien nopea yleistyminen myös pienemmissä 6–10 metrisissä perämoottoriveneissä.