Mercury Racingin uusi 360 APX -moottori on suunniteltu varta vasten UIM F1H2O World Championship -maailmamestaruussarjaan osallistuville formula 1 -katamaraaniveneille. Niiden huippunopeudet nousevat suorilla jopa 225 kilometriin tunnissa ja neulansilmämutkissakin 145 km/h.
360 APX rakentuu Mercury Marinen Apex-sarjan V8-rakenteeseen. Lähtökohtana on käytetty Mercury Racingin siviilikäyttöön tarkoitettua 300R-mallia. 4,6-litraista ja 32-venttiilista vapaasti hengittävää moottoria on rataveneilyn kuninkuusluokan kisakäyttöä varten sekä kevennetty että viritetty.
Muutoksiin lukeutuvat esimerkiksi hiilikuituinen konekoppa ja keskiosan sivupaneelit, uudenlainen imujärjestelmä, keskiosa ja kalibroinnit sekä potkuriakselin kierrosluvun noston 9 600 r/min mahdollistava ylivaihteellinen ratassarja. Moottorin maksimi käyntinopeus on nostettu 7 000 kierrokseen minuutissa.
Peränä 360 APX:ssä käytetään Mercury Racingin Super Speed Masterin (IV SSM) parannettua versiota. Ylivaihdejärjestelmä on suunniteltu toimimaan useilla eri välityssuhteilla, joten välityssuhde voidaan valita kilpailukohtaisesti.
Uusi nelitahtinen 360 APX syrjäyttää F1-veneissä nykyisin käytössä olevat kaksitahtimoottorit. Entistä paremman suorituskyvyn lisäksi nelitahtitekniikkaan siirtymisen luvataan myös pienentävän pakokaasupäästöjä, parantavan kilpamoottorien kestävyyttä sekä vähentävän huollontarvetta.