Sähköpropulsion perustana on Torqeedon Deep Blue -sähkömoottori 120 kilowatin tehoisena. Sähkövarastona on neljästä yksiköstä koostuva 160 kilowattitunnin akusto, jota voidaan ladata maasähköllä veneen 22 kilowatin latauslaitteella. Akkujen varaustilaa ja toimintamatkaa turvataan myös kahdella 45 kilowatin dieselgeneraattorilla, joiden tankkikapasiteetti nostaa toimintasäteen yli 2 000 meripeninkulmaan.

Sähkövoimalinjan päässä on säätyvälapainen potkuri, jonka lapakulmia voidaan säätää eri tilanteisiin, kuten moottoriajoon, purjehdukseen ja hydrogeneraatioon, optimaaliseksi. Hydrogeneroiden purjehdittaessa energiaomavaraisuus kerrotaan saavutettavan kahdeksan solmun nopeudessa.

Veneen hydraulijärjestelmien, joihin kuuluu keula- ja peräpotkurit sekä ankkuri- ja purjehdusvinssit, paineista huolehtii 50 kilowatin tehoinen Torqeedo Deep Blue -sähkömoottori. Niin sanottuun hotellikuormitukseen eli kaikkien veneen huvilaitteiden akkukäyttöön virtaa kerrotaan riittävän 12 tunniksi, ennen kuin generaattoreita tarvitaan.

Koko hybridijärjestelmän hallinta on integroitu yhteistyössä Nautorin, Torqeedon ja Navicon kanssa veneen monitoiminäyttöihin. Swan 88 on esimerkki Nautorin ja Torqeedon hybridikonseptista, jonka toivotaan todistavan sähköpropulsion toimivuus myös suuremmissa jahdeissa. 

www.nautorswan.com

www.torqeedo.com