AMT 175 BR (2017–) Isompien malliin
Mahtuuko mukaan?
Laitojen sisäpuolella on niin paljon aiempaa enemmän tilaa, ettei 175 BR:n uskoisi millään olevan 170 BRs -edeltäjäänsä vain 13 senttiä pidempi ja 3 senttiä leveämpi.
Runko on vesirajassa entistä leveämpi, mikä tuntuu suurempana sisäleveyttä lattiatasossa. Mahdollisimman pystyt laidat tehostavat osaltaan tilankäyttöä ja lisäävät tilavolyymia.
Takapenkillä on avaraa ja tilaa tarvittaessa kolmellekin. Etenkin jalkatilat ovat vaikuttavat, mikä tarkoittaa sitä että ohjaamon erillisistuimien ja tyhjän peräpenkin välissä mahtuu vaivatta myös seisomaan ja liikkumaan – vaikkapa kalastaessa.
Harvan viisimetrisen veneen takatilaa voi ajatella matkustamon lisäksi myös oleskelutilana, mutta 175 BR:ssä se on täyttä realismia. Pöytälevynä käytetään vänkärin pulpetin säilytystilan irtoluukkua. Näppärää.
Keulassa on panostettu etenkin selkeisiin ja helppoihin kulkuyhteyksiin. Askeltaminen veneeseen ja veneestä onkin helppoa sekä sivuilta että suoraan keulasta. Keulakaiteet jatkuvat poikkeuksellisen alas, tarjoten hyvän kädensijan myös lapsille.
Tavaraa ja varusteita mahtuu mukaan mojovasti, sillä molempien pulpettien ja peräpenkin alla on kookkaat, umpinaiset ja siististi viimeistellyt säilytystilat. Umpirakenteen ansiosta pienemmätkään esineet eivät katoa pilssin tai muiden rakenteiden syövereihin. Tavaroiden turvallisuutta parantaa myös styyrpuurin laitapenkin/pulpetin ja peräpenkin säilytystilojen luukkujen varustukseen kuuluvat kiinteät Abloy-lukot.
Kiinnittymisvarusteille löytyy omat tilansa, köysiboksi keulasta, ankkuriboksi perästä ja taka-avotilan laitoihin upotetut paikat neljälle lepuuttimelle. Käsi- ja taskutavaroille voisi pientavaratiloja olla enemmänkin. Esimerkiksi kojelaudassa on virtapistoke muttei paikkaa mihin kännykän voisi jättää lataukseen.
Kuvat ja videot
Tilamitat
![]() |
|
Pituus: | keulataso 40 |
keulapenkki 35 | |
laitapenkit 60 | |
takapenkki 46 | |
uimatasot 57 | |
sisäpituus lattiatasossa 290 | |
sisäpituus keulalaipiosta perälaipioon 371 | |
Leveys: | perässä 170 |
ohjaamossa 175 | |
pulpettien edessä 155 | |
keulassa 66 | |
peräpenkin patja 145 | |
keulapenkki 85 | |
pulpettien väli 46 | |
Korkeus: | varalaita perässä |
varalaita keulassa | |
tuulilasi 125 | |
seisomakorkeus 165 (kuomun alla) | |
Ohjaamo: | ratista lattiaan 60/75 |
ratista selkänojaan 60–73 | |
istuinkorkeus 44 | |
Kaikki mitat cm |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla