AMT 175 BR (2017–) Isompien malliin
Mahtuuko mukaan?
Laitojen sisäpuolella on niin paljon aiempaa enemmän tilaa, ettei 175 BR:n uskoisi millään olevan 170 BRs -edeltäjäänsä vain 13 senttiä pidempi ja 3 senttiä leveämpi.
Runko on vesirajassa entistä leveämpi, mikä tuntuu suurempana sisäleveyttä lattiatasossa. Mahdollisimman pystyt laidat tehostavat osaltaan tilankäyttöä ja lisäävät tilavolyymia.
Takapenkillä on avaraa ja tilaa tarvittaessa kolmellekin. Etenkin jalkatilat ovat vaikuttavat, mikä tarkoittaa sitä että ohjaamon erillisistuimien ja tyhjän peräpenkin välissä mahtuu vaivatta myös seisomaan ja liikkumaan – vaikkapa kalastaessa.
Harvan viisimetrisen veneen takatilaa voi ajatella matkustamon lisäksi myös oleskelutilana, mutta 175 BR:ssä se on täyttä realismia. Pöytälevynä käytetään vänkärin pulpetin säilytystilan irtoluukkua. Näppärää.
Keulassa on panostettu etenkin selkeisiin ja helppoihin kulkuyhteyksiin. Askeltaminen veneeseen ja veneestä onkin helppoa sekä sivuilta että suoraan keulasta. Keulakaiteet jatkuvat poikkeuksellisen alas, tarjoten hyvän kädensijan myös lapsille.
Tavaraa ja varusteita mahtuu mukaan mojovasti, sillä molempien pulpettien ja peräpenkin alla on kookkaat, umpinaiset ja siististi viimeistellyt säilytystilat. Umpirakenteen ansiosta pienemmätkään esineet eivät katoa pilssin tai muiden rakenteiden syövereihin. Tavaroiden turvallisuutta parantaa myös styyrpuurin laitapenkin/pulpetin ja peräpenkin säilytystilojen luukkujen varustukseen kuuluvat kiinteät Abloy-lukot.
Kiinnittymisvarusteille löytyy omat tilansa, köysiboksi keulasta, ankkuriboksi perästä ja taka-avotilan laitoihin upotetut paikat neljälle lepuuttimelle. Käsi- ja taskutavaroille voisi pientavaratiloja olla enemmänkin. Esimerkiksi kojelaudassa on virtapistoke muttei paikkaa mihin kännykän voisi jättää lataukseen.
Kuvat ja videot
Tilamitat
Pituus: | keulataso 40 |
keulapenkki 35 | |
laitapenkit 60 | |
takapenkki 46 | |
uimatasot 57 | |
sisäpituus lattiatasossa 290 | |
sisäpituus keulalaipiosta perälaipioon 371 | |
Leveys: | perässä 170 |
ohjaamossa 175 | |
pulpettien edessä 155 | |
keulassa 66 | |
peräpenkin patja 145 | |
keulapenkki 85 | |
pulpettien väli 46 | |
Korkeus: | varalaita perässä |
varalaita keulassa | |
tuulilasi 125 | |
seisomakorkeus 165 (kuomun alla) | |
Ohjaamo: | ratista lattiaan 60/75 |
ratista selkänojaan 60–73 | |
istuinkorkeus 44 | |
Kaikki mitat cm |
- 20.09.2024 Testi Yamarin Cross 55 Bow Rider (2025–)
- 15.09.2024 Ensiesittely Beneteau First 30 (2025–)
- 01.10.2024 Uutinen Nimbus Group järjestelee tuotantoa
- 29.09.2024 Ensiesittely Silent 62 3-Deck Open (2024–)
- 25.09.2024 Ensiesittely AX/E 22 & AX/E 25 by Axopar (2025–)
- 02.10.2024 Näin se tehdään Sisämoottorin vaihto
- 26.09.2024 Ensiesittely Mercury Racing 150R/200R (2025–)
- 20.09.2024 Testi Yamarin Cross 55 Bow Rider (2025–)
- 10.10.2024 Video Nord Star 33+ Cruiser OB (2025–)
Uusimmat
- 13.10.2024 Uutinen Hauskaa vesiturvallisuuden oppimista syyslomalla
- 13.10.2024 Ensiesittely Hallberg-Rassy 370 (2026–)
- 12.10.2024 Uutinen Tyhjä vene rantautui Kuusisessa
- 12.10.2024 Ensiesittely Volvo Penta Joystick Surfing (2025–)
- 11.10.2024 Uutinen Keskusteluillassa puidaan Vesijärven historiaa ja nykytilaa
- 10.10.2024 Video Nord Star 33+ Cruiser OB (2025–)
- 09.10.2024 Uutinen Itäisen Uudenmaan pk-yritysten elinvoimaisuutta vahvistetaan uudella hankkeella