Bayliner VR6 Cuddy (2019–) – Perhedaycruiseri erillisellä toiletilla ja kerrossängyllä
Mitä uutta?
Yhdysvaltalaisten cuddy cabinien voimanlähteenä on perinteisesti käytetty sisäperämoottoria, ja se on ollut selvästi myös VR6:n lähtökohta. Maailmanlaajuisen perämoottorivenebuumin innoittamana VR6:sta on tehty myös perämoottoriversio, ja juuri sellainen on testissä.
Perämoottoriversion tehoalue on 150–225 hevosvoimaa, moottoreina käytetään saman konsernin Mercuryja. Testivene on rikattu tehokkaimmalla, Mercuryn uuteen 3,4-litraisten V6-moottorien sarjaan kuuluvalla F225:lla.
Moottorityypin valinta ei vaikuta suuresti veneen tiloihin, sillä Bayliner on tehnyt versiot mahdollisimman pienin muutoksin. Se tarkoittaa, että sisäperämoottoriversion moottoritila on perämoottoriversiossa tavaratila.
Perämoottori on puolestaan ripustettu peräpeilin sijaan uimatason takareunaan ulottuvaan bracketiin eli telineeseen, joka on laminoitu uimatason alapuolelle rungon jatkeeksi ja muodostaa uimatason keskelle moottorikaivon.
Tilaratkaisun innovaatiot löytyvät sisältä kajuutasta. Ainakin tällä haavaa VR6C on Suomen markkinoiden pienin daycruiser, jonka kajuutassa on erillinen, laipioilla ja ovella varustettu toiletti. Kovin suuri se ei luonnollisestikaan ole, mutta nippanappa käyttökelpoinen kuitenkin. Vakiona komerossa on kemiallinen wc-istuin, vesi-wc:n saa lisävarusteena.
Toinen erikoisuus on lisävarusteena parilla satasella saatava kerrosvuode, joka hyödyntää VR6C:n keulan leveää runko- ja kansimuotoa. Sen ansiosta tavanomaisen pitkittäisen v-vuoteen lisäksi VR6:n kajuuttaan on saatu sovitettua poikittainen yläpeti.
Mitoiltaan vuode on sopii paremmin lapsille tai nuorisolle, mutta tarvittaessa pedille mahtuu kyllä isokokoinen aikuinenkin, kuten oheinen kuva osoittaa.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 6,84 m |
Leveys | 2,40 m |
Syväys | 0,88 m |
Paino | 1 650 kg |
Pohjakulma | 20° |
Polttoainesäiliö | 196 l |
Makeavesisäiliö | |
Septisäiliö | |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 9 henk. |
Tehoalue | 150–250 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 225 hv Mercury F225 XL V6 |
Huippunopeus | 37,9 kn @ 5 800 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 1,3 l/mpk @ 4 200 r/min |
Melutaso @ 25 kn |
76 dB(A) @ 4 200 r/min
|
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Puola (Slepsk) |
Valmistaja | Bayliner, Brunswick Boat Group, USA | www.bayliner.com |
Maahantuoja | Boats Seinäjoki, Seinäjoki | www.boats.fi |
Hintatiedot
40 360 € | ilman moottoria |
57 100 € | 150 hv Mercury F150 XL |
62 900 € | 200 hv Mercury F200 XL V6 |
63 900 € | 225 hv Mercury F225 XL V6 |
- 07.10.2025 Reportaasi Turun saaristo kansainvälisessä nosteessa
- 27.09.2025 Uutinen Swan 44 Alloy
- 25.09.2025 Uutinen Yamaha Center Vantaa muuttaa
- 15.09.2025 Ensiesittely Axopar 38 XC Cross Cabin (2026–)
- 17.09.2025 Ensiesittely MS Boat 7 Silent (2026–)
- 18.09.2025 Kokeilu Silver Hawk BRX (2025–)
- 17.09.2025 Uutinen Turkuun uusi Yamaha-huolto
- 05.10.2025 Video Cremo 488 BR & 558 BR (2025–)
- 22.09.2025 Ensiesittely Wellcraft 28 Speedster, T-Top ja Explorer (2026–)
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 26.09.2025 Video Mercury Racing 150R (2025–)
- 21.09.2025 Ensiesittely Riva 54 Metri (2025–)
- 23.09.2025 Video Cannes Yachting Festival 2025
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)
Uusimmat
- 12.10.2025 Ensiesittely Aquila 50 (2025-)
- 12.10.2025 Reportaasi Laivat tuovat Itämereen yhä uusia vieraslajeja
- 11.10.2025 Uutinen Veneilijöitä kehotetaan varovaisuuteen
- 11.10.2025 Uutinen Mercurysta Anytecin moottoripartneri
- 10.10.2025 Reportaasi Cannes Yachting Festival 2025 ja 65. Salone Nautico
- 10.10.2025 Uutinen Helsingin venemessuilla kruunataan jälleen Veneelle uusi elämä -kilpailun voittaja
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)