Faster 625 SC (2018–) Järeämpi tapaus
Mahtuuko mukaan?
Fasterin etuavotila on poikkeuksellisen tilava ja muodoltaan jopa korostuneen suoraviivainen. Laitojen kaartuminen on kohti keulaa on oikaistu tekemällä sisälaidoista paksummat ja suorat.
Laidoissa on molemmilla sivuilla kiskot, joihin saa kiinnitettyä erilaisia lisätarvikkeita kuormansidontalenkeistä istuinlaatikoihin. 625 SC:n tapauksessa suurta tarvetta niille tuskin kuitenkaan on. Fasterin tapauksessa keula toimii luontevimmin kuorma- tai kalastustilana.
Keulan vakiokalustus onkin pidetty minimissä. Keulatuhto toimii paremmin askelmana kuin penkkinä, ja sen alla on kookas säilytystila. Pulpettien edessä on niin ikään askelmina toimivat "postilaatikot", joihin mahtuu vaikkapa köysipuntti. Varsinaista köysiboksia keulakannella ei ole.
Taka-avotila on lähtökohtaisesti viiden hengen matkustamo. Takapenkillä mahtuu istumaan hyvin vaikka etuistuin olisi säädetty taka-asentoon, mutta erityistä väljyyden saati mukavuuden tunnetta ei tule.
Kiinteästi pehmustetut ja ylösnostetavalla etureunalla varustetut ohjaamon erillisistuimet ovat tavanomaiset mukavat, mutta Fasterissa lisävaruste. Vakiopenkit ovat muoviset kuppipenkit, joihin saa lisähintaan irtopehmusteet.
Takapenkki syntyy kahdesta irrotettavasta ja kiskoon kiinnitettävästä 78 senttiä leveästä istuinlaatikosta. Sisäleveyttä on 30 senttiä enemmän, joten istuinlaatikot voi asettaa yhteen, erikseen, keskelle tai jommallekummalle laidalle. Mikäli taka-avotilaan tarvitaan tilaa vaikkapa kalastukseen, voi istuinlaatikon tai -laatikot jättää rannalle tai siirtää ja kiinnittää etuavotilan kiskoihin.
Istuinlaatikot pitävät luonnollisesti sisällään säilytystilat. Niiden luukuissa ei ole kuitenkaan kaasujousia ja istuinpehmusteet rajoittavat aukeamiskulmaa. Lisää tilaa tavaroille löytyy pulpeteista sekä moottorikaivon molemmilla puolella olevista tilavista ankkurilaatikoista. Niihin mahtuu vaivatta myös lepuuttajia ja köydet, köyden juoksu-uraa laatikon kansissa tosin ei ole.
Kuvat
Tilamitat (cm)
Sisäpituus | 350 | (lattiatasossa) |
458 | (istuintasossa) | |
Sisäleveys | 70 | (keulassa) |
195 | (pulpettien edessä) | |
195 | (ohjaamossa) | |
187 | (perässä) | |
Keulataso | 62 | (pituus) |
Uimatasot | 65 + 40 | (pituus) |
Keskustele
- 12.02.2021 Ensiesittely Mercury 600 hv 7.6L V12 Verado (2021–)
- 05.02.2021 Uutinen Hangon Poker Run -onnettomuus
- 09.02.2021 Uutinen Veneentekijäntiellä tapahtuu
- 04.03.2021 Uutinen Airiston veneturmassa annettiin tuomio
- 15.02.2021 Kokeilu Marex 310 Sun Cruiser (2017–)
- 18.02.2021 Ensiesittely Sea Ray 265 Sundancer (2021–)
- 11.02.2021 Uutinen Airiston veneturman käsittely alkaa
- 12.02.2021 Ensiesittely Mercury 600 hv 7.6L V12 Verado (2021–)
- 21.02.2021 Ensiesittely Boston Whaler 220 & 250 Dauntless (2021–)
- 10.02.2021 Ensiesittely Parexo 17 & 21 (2021–)
- 14.02.2021 Ensiesittely Jeanneau Cap Camarat 10.5 WA Série2 (2021–)
- 08.02.2021 Kokeilu AMT 210 BR (2020–)
- 16.02.2021 Ensiesittely Galeon 325 GTO (2021–)
- 28.02.2021 Uutinen Meripelastusseura lisää veneilijöille suunnattuja verkkokursseja
Uusimmat
- 05.03.2021 Uutinen Vendée Globe 2020
- 05.03.2021 Ensiesittely Riva 76 Perseo Super (2021–)
- 04.03.2021 Uutinen Airiston veneturmassa annettiin tuomio
- 04.03.2021 Uutinen Saaristomerelle uusia septityhjennyspisteitä
- 03.03.2021 Uutinen Elan ja Oceanvolt yhteistyöhön
- 02.03.2021 Uutinen Veneilylauantai verkossa 6. maaliskuuta
- 01.03.2021 Uutinen Veneilyseura aktivoi verkossa