Faster 625 SC (2018–) Järeämpi tapaus
Mahtuuko mukaan?
Fasterin etuavotila on poikkeuksellisen tilava ja muodoltaan jopa korostuneen suoraviivainen. Laitojen kaartuminen on kohti keulaa on oikaistu tekemällä sisälaidoista paksummat ja suorat.
Laidoissa on molemmilla sivuilla kiskot, joihin saa kiinnitettyä erilaisia lisätarvikkeita kuormansidontalenkeistä istuinlaatikoihin. 625 SC:n tapauksessa suurta tarvetta niille tuskin kuitenkaan on. Fasterin tapauksessa keula toimii luontevimmin kuorma- tai kalastustilana.
Keulan vakiokalustus onkin pidetty minimissä. Keulatuhto toimii paremmin askelmana kuin penkkinä, ja sen alla on kookas säilytystila. Pulpettien edessä on niin ikään askelmina toimivat "postilaatikot", joihin mahtuu vaikkapa köysipuntti. Varsinaista köysiboksia keulakannella ei ole.
Taka-avotila on lähtökohtaisesti viiden hengen matkustamo. Takapenkillä mahtuu istumaan hyvin vaikka etuistuin olisi säädetty taka-asentoon, mutta erityistä väljyyden saati mukavuuden tunnetta ei tule.
Kiinteästi pehmustetut ja ylösnostetavalla etureunalla varustetut ohjaamon erillisistuimet ovat tavanomaiset mukavat, mutta Fasterissa lisävaruste. Vakiopenkit ovat muoviset kuppipenkit, joihin saa lisähintaan irtopehmusteet.
Takapenkki syntyy kahdesta irrotettavasta ja kiskoon kiinnitettävästä 78 senttiä leveästä istuinlaatikosta. Sisäleveyttä on 30 senttiä enemmän, joten istuinlaatikot voi asettaa yhteen, erikseen, keskelle tai jommallekummalle laidalle. Mikäli taka-avotilaan tarvitaan tilaa vaikkapa kalastukseen, voi istuinlaatikon tai -laatikot jättää rannalle tai siirtää ja kiinnittää etuavotilan kiskoihin.
Istuinlaatikot pitävät luonnollisesti sisällään säilytystilat. Niiden luukuissa ei ole kuitenkaan kaasujousia ja istuinpehmusteet rajoittavat aukeamiskulmaa. Lisää tilaa tavaroille löytyy pulpeteista sekä moottorikaivon molemmilla puolella olevista tilavista ankkurilaatikoista. Niihin mahtuu vaivatta myös lepuuttajia ja köydet, köyden juoksu-uraa laatikon kansissa tosin ei ole.
Kuvat
Tilamitat (cm)
Sisäpituus | 350 | (lattiatasossa) |
458 | (istuintasossa) | |
Sisäleveys | 70 | (keulassa) |
195 | (pulpettien edessä) | |
195 | (ohjaamossa) | |
187 | (perässä) | |
Keulataso | 62 | (pituus) |
Uimatasot | 65 + 40 | (pituus) |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla