Ockelbo B25 CAB (2022–) – Jykevä jyrä
Mitä uutta?
Ockelbo B25 CABilla on suomalaiset juuret, sillä sen suunnittelu on helsinkiläisen suunnittelutoimisto R2 Marinen käsialaa. Lopputuloksena on huomattavan kookkaalla ohjaushytillä varustettu vene, jonka kokonaispituus hipoo kahdeksaa metriä.
Ulkoasu on täysalumiiniveneille tyypillisen ärjy, mutta Ockelbon kyljet ja pinnat hohtavat muita alumiiniveneistä kirkkaampina. Se on Anyteceistä tutun M400-nanopintakäsittelyn ansiota.
Vaikka hytti on varsin korkea ja toisen koeajoveneen katolle on pakattu kajakki ja maastopyörä korostamaan kaikkia seikkailumahdollisuuksia, on heti ensivilkaisulta selvää, että tällä koppiveneellä maisema vaihtuu tarvittaessa liukkaastikin. Voimanlähteenä on nykytyyliin perämoottori, joka on ripustettu runkoon integroituun bracketiin eli telineeseen.
Hytin etuovi on jaettu kahteen osaan, ylös aukeavaan luukkuun, jonka mukana aukeaa osa kattoa, sekä ikkunalliseen alaoveen. Ratkaisun ansiosta oviaukosta kulkee pitkäkin mies selkä suorana, ja myös kajuutan käytävällä on kelpo seisomakorkeus.
Kajuutassa kovan, paljaan alumiinisen ulkokuoren tunnelma muuttuu paksun ja kaiken kattavan seinä- ja kattoverhoilun myötä pehmeämmäksi ja viihtyisämmäksi. B25:n sisäverhoilu on täysalumiiniveneiden kattavimpia.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 7,87 m |
Leveys | 2,55 m |
Syväys | 0,94 m |
Korkeus | 2,64 m |
Paino ilman moottoria | 1 990 kg |
Paino koeajomoottorilla | 2 270 kg |
Pohjakulma | 20° |
Polttoainesäiliö | 300 l |
Makeavesisäiliö | – |
Septisäiliö | – |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 8 henk. |
Tehoalue | 225–300 hv |
Moottorityyppi | Perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 300 hv Mercury Verado 300 V8 |
Iskutilavuus ja sylinteriluku | 4,6 l V8 |
Asennuskorkeus | 4. reikä |
Potkuri | 18" Mercury Enertia Eco |
Kulutus @ 25 kn | 1,3 l/mpk @ 3 800 r/min |
Toimintamatka @ 25 kn | 205 mpk @ 3 800 r/min |
Melutaso @ 25 kn | 76 dB(A) @ 3 800 r/min |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Alumiini |
Valmistusmaa | Latvia |
Valmistaja | Anytec Sweden Ab, Ruotsi |
www.ockelboboats.se | |
Jälleenmyyjät | Hartman Trading, Vaasa |
www.hartmantrading.fi | |
Pienkonekeskus, Kustavi | |
www.pienkonekeskus.fi | |
W&W Marine, Sipoo | |
www.wwmarine.fi |
Hintatiedot
Hinta ilman moottoria | Ei ilmoiteta |
Pakettihinta 250 hv | 151 700 € (Mercury, Yamaha, Suzuki tai Honda) |
Pakettihinta 300 hv | 156 200 € (Mercury, Yamaha tai Suzuki) |
- 26.02.2025 Uutinen Airiston paviljongissa avataan uusi kesäravintola
- 28.02.2025 Uutinen Vesiliikenteen rajoituksia laajennetaan Barösundissa
- 07.03.2025 Reportaasi Käytettyjen veneiden muuttaminen uhkaa muuttua paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi
- 24.02.2025 Uutinen Bothnia Regatta Perämerelle
- 06.03.2025 Uutinen Kirjalansalmen sillan kunnossapito vaatii jatkuvaa seurantaa
- 19.03.2025 Näin se tehdään Purjeveneen moottorinvaihto
- 14.03.2025 Reportaasi Ensirekisteröinnit 2024
- 03.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Marex 440 Scandinavia
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Galeon 480 Fly
- 27.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Sunseeker Ocean 156
- 28.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Viknes V10
- 12.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: venematkailu
- 25.02.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Roto Hydra 530
- 05.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Highfield ADV 7
Uusimmat
- 25.03.2025 Ensiesittely Pershing GTX 70 (2025–)
- 24.03.2025 Ensiesittely Avikus Neuboat Dock II (2025–)
- 23.03.2025 Ensiesittely Sirena 60 (2025–)
- 22.03.2025 Ensiesittely Cantiere Mimì Libeccio 8.5 Classic Wheel ja 7.5 WA (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Yamaha HelmMaster EX Wireless Control System (2025–)
- 21.03.2025 Ensiesittely Sialia 45 Sport (2025–)
- 20.03.2025 Ensiesittely Windelo 51 S ja Windelo 55 S (2025-)