Sea Ray 320 Sundancer (2017–) Suunnannäyttäjä
Mitä uutta?
Sea Ray 320 Sundancerissa yhdistyy uudella tavalla eri venetyypit. Se ei ole jättikokoinen avokeulainen bowrider, johon on ympätty luolamaiset minikajuutat pulpettien alle tai matalalla keulakajuutalla varustettu ylikokoinen ympärikuljettava sundeck- tai walkaround-vene. Ehkä osuvimmin 320 DA:ssa voi kuvailla yhdistyvän ison daycruiserin ja pienen sportcruiserin parhaat puolet ja vähän päälle.
Sea Ray on keksinyt vihdoin keulakannelle todellista käyttöä toteuttamalla sinne kolmen hengen divaanin. Loikoilualustaa pystyy kohottamaan polvitaipeiden kohdalta ja selkänojaan kuuluu säädettävä niskatuki ja esiin taittuvat kyynärnojat. Mukaan mahtuu halutessa myös lisävarustelistalta löytyvä drinkkipöytä.
320 DA on kymmenmetrisenä sen verran iso vene, että keulassa viihtyy lämpimissä olosuhteissa myös ajon aikana. Kulku keulaan onnistuu helposti ja turvallisesti ilman kiipeilyä tai sivukansilla keikkumista, sillä vene on läpikuljettava.
Kulkuväylä syntyy bowrider-tyyliin avaamalla tuulilasin ruutu ja sen alla oleva ovi, jotka 320 DA:ssa ovat paapuurin laidalla. Koko veneen levyinen tuulilasi takaa ohjaamoon ja avotilaan huomattavasti paremman viiman- ja säänsuojan kuin keskipulpettiratkaisuun perustuvissa ympärikuljettavissa sundeckeissä.
Kansitilojen varjostamiseen tai kattamiseen on useita vaihtoehtoja. Suomen olosuhteet huomioiden paras vaihtoehto on korvata vakiokuomuvarustus HT-katteella ja siihen kuuluvalla kuomupaketilla sekä keulakannen satamapeitteellä.
Perään voi ruksata kiinteällä selkänojalla varustetun vakiosohvan sijaan porttimaisesti avautuvan selkänojan ja aurinkotason. Kuulostaa pieneltä detaljilta, mutta selkänojan avaaminen muuttaa kokonaisuuden vaikutelmaa melkoisesti, tehden uimatasosta, aurinkotasosta ja avotilasta yhtä suurta yhteistä oleskelutilaa.
Kuvat ja videot
Tekniset tiedot
Pituus | 10,01 m |
Leveys | 3,25 m |
Syväys | 1,00 m |
Paino | 6 360 kg |
Pohjakulma | 21° |
Polttoainesäiliö | 643 l |
Vesisäiliö | 121 l |
Septisäiliö | 106 l |
CE-luokitus | B |
Kantavuus | 12 henk. |
Makuupaikkoja | 4 kpl |
Tehoalue | 2 x 250–350 hv |
Moottorityyppi | Sisäperämoottori, bensa tai diesel |
Koeajomoottori | 2 x 300 hv bensa / 2 x 260 hv diesel |
Huippunopeus | 37,2 kn / 34,8 kn |
Kulutus @ 25 kn | 3,5 l/mpk / 2,3 l/mpk |
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Puola (J.W. Slepsk) |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistaja: | Sea Ray, Brunswick Boat Group, USA |
www.searay.com | |
Maahantuoja: | Marinepalvelu Oy Power Products, Helsinki |
www.marinepalevlu.fi |
Hinnat ja moottorivaihtoehdot
247 800 € | 2 x 250 hv bens. MerCruiser 4.5L ECT Bravo III DTS |
254 000 € | 2 x 300 hv bens. MerCruiser 6.2L ECT Bravo III DTS |
276 600 € | 2 x 300 hv bens. MerCruiser 6.2L ECT Bravo III JPS |
273 300 € | 2 x 260 hv dsl Mercury Diesel TDI 3.0L Bravo III X DTS |
- 07.10.2025 Reportaasi Turun saaristo kansainvälisessä nosteessa
- 27.09.2025 Uutinen Swan 44 Alloy
- 25.09.2025 Uutinen Yamaha Center Vantaa muuttaa
- 15.09.2025 Ensiesittely Axopar 38 XC Cross Cabin (2026–)
- 17.09.2025 Ensiesittely MS Boat 7 Silent (2026–)
- 18.09.2025 Kokeilu Silver Hawk BRX (2025–)
- 17.09.2025 Uutinen Turkuun uusi Yamaha-huolto
- 05.10.2025 Video Cremo 488 BR & 558 BR (2025–)
- 22.09.2025 Ensiesittely Wellcraft 28 Speedster, T-Top ja Explorer (2026–)
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 26.09.2025 Video Mercury Racing 150R (2025–)
- 21.09.2025 Ensiesittely Riva 54 Metri (2025–)
- 23.09.2025 Video Cannes Yachting Festival 2025
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)
Uusimmat
- 12.10.2025 Ensiesittely Aquila 50 (2025-)
- 12.10.2025 Reportaasi Laivat tuovat Itämereen yhä uusia vieraslajeja
- 11.10.2025 Uutinen Veneilijöitä kehotetaan varovaisuuteen
- 11.10.2025 Uutinen Mercurysta Anytecin moottoripartneri
- 10.10.2025 Reportaasi Cannes Yachting Festival 2025 ja 65. Salone Nautico
- 10.10.2025 Uutinen Helsingin venemessuilla kruunataan jälleen Veneelle uusi elämä -kilpailun voittaja
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)