Sea Ray 320 Sundancer (2017–) Suunnannäyttäjä
Mitä uutta?
Sea Ray 320 Sundancerissa yhdistyy uudella tavalla eri venetyypit. Se ei ole jättikokoinen avokeulainen bowrider, johon on ympätty luolamaiset minikajuutat pulpettien alle tai matalalla keulakajuutalla varustettu ylikokoinen ympärikuljettava sundeck- tai walkaround-vene. Ehkä osuvimmin 320 DA:ssa voi kuvailla yhdistyvän ison daycruiserin ja pienen sportcruiserin parhaat puolet ja vähän päälle.
Sea Ray on keksinyt vihdoin keulakannelle todellista käyttöä toteuttamalla sinne kolmen hengen divaanin. Loikoilualustaa pystyy kohottamaan polvitaipeiden kohdalta ja selkänojaan kuuluu säädettävä niskatuki ja esiin taittuvat kyynärnojat. Mukaan mahtuu halutessa myös lisävarustelistalta löytyvä drinkkipöytä.
320 DA on kymmenmetrisenä sen verran iso vene, että keulassa viihtyy lämpimissä olosuhteissa myös ajon aikana. Kulku keulaan onnistuu helposti ja turvallisesti ilman kiipeilyä tai sivukansilla keikkumista, sillä vene on läpikuljettava.
Kulkuväylä syntyy bowrider-tyyliin avaamalla tuulilasin ruutu ja sen alla oleva ovi, jotka 320 DA:ssa ovat paapuurin laidalla. Koko veneen levyinen tuulilasi takaa ohjaamoon ja avotilaan huomattavasti paremman viiman- ja säänsuojan kuin keskipulpettiratkaisuun perustuvissa ympärikuljettavissa sundeckeissä.
Kansitilojen varjostamiseen tai kattamiseen on useita vaihtoehtoja. Suomen olosuhteet huomioiden paras vaihtoehto on korvata vakiokuomuvarustus HT-katteella ja siihen kuuluvalla kuomupaketilla sekä keulakannen satamapeitteellä.
Perään voi ruksata kiinteällä selkänojalla varustetun vakiosohvan sijaan porttimaisesti avautuvan selkänojan ja aurinkotason. Kuulostaa pieneltä detaljilta, mutta selkänojan avaaminen muuttaa kokonaisuuden vaikutelmaa melkoisesti, tehden uimatasosta, aurinkotasosta ja avotilasta yhtä suurta yhteistä oleskelutilaa.
Kuvat ja videot
Tekniset tiedot
Pituus | 10,01 m |
Leveys | 3,25 m |
Syväys | 1,00 m |
Paino | 6 360 kg |
Pohjakulma | 21° |
Polttoainesäiliö | 643 l |
Vesisäiliö | 121 l |
Septisäiliö | 106 l |
CE-luokitus | B |
Kantavuus | 12 henk. |
Makuupaikkoja | 4 kpl |
Tehoalue | 2 x 250–350 hv |
Moottorityyppi | Sisäperämoottori, bensa tai diesel |
Koeajomoottori | 2 x 300 hv bensa / 2 x 260 hv diesel |
Huippunopeus | 37,2 kn / 34,8 kn |
Kulutus @ 25 kn | 3,5 l/mpk / 2,3 l/mpk |
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Puola (J.W. Slepsk) |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistaja: | Sea Ray, Brunswick Boat Group, USA |
www.searay.com | |
Maahantuoja: | Marinepalvelu Oy Power Products, Helsinki |
www.marinepalevlu.fi |
Hinnat ja moottorivaihtoehdot
247 800 € | 2 x 250 hv bens. MerCruiser 4.5L ECT Bravo III DTS |
254 000 € | 2 x 300 hv bens. MerCruiser 6.2L ECT Bravo III DTS |
276 600 € | 2 x 300 hv bens. MerCruiser 6.2L ECT Bravo III JPS |
273 300 € | 2 x 260 hv dsl Mercury Diesel TDI 3.0L Bravo III X DTS |
- 04.06.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Finnmaster T8 (2014–)
- 12.06.2025 Kokeilu Terhi 480 Cabin (2024–)
- 07.06.2025 Ensiesittely GX Superyachts GX42 (2026–)
- 30.05.2025 Ensiesittely Volvo Penta IPS Electric (2025–)
- 23.05.2025 Uutinen Skipperi Fleet -palvelu jatkuu pääkaupunkiseudulla
- 03.06.2025 Uutinen Kalkkirannan Kievari Offshore Race 2025
- 03.06.2025 Ensiesittely Skaw Model A Paradise (2025-)
- 04.06.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Finnmaster T8 (2014–)
- 02.06.2025 Ensiesittely Excess13 (2025–)
- 16.06.2025 Ensiesittely Garmin GPSMAP 1523xsv (2025–)
- 18.06.2025 Video Paukkuliivin huolto
Uusimmat
- 18.06.2025 Uutinen Merivartiostojen juhannustiedote
- 18.06.2025 Video Paukkuliivin huolto
- 17.06.2025 Uutinen Kohta täällä?
- 17.06.2025 Uutinen Saaristo kutsuu nauttimaan juhannustunnelmasta
- 16.06.2025 Uutinen Päihtynyt mies veneessä ilman pelastusliivejä on vaarallinen yhdistelmä
- 16.06.2025 Uutinen Rockoff 18.–26.7.2025
- 16.06.2025 Ensiesittely Garmin GPSMAP 1523xsv (2025–)