Sealine C390 (2019–) – Kolme kajuuttaa ja kansisalonki
Mitä uutta?
Sealine on ollut vahvasti mukana sekä sportcruiserien että cabincruiserien kehityksessä. Sealinen kohdalla cabincruiserien eli C-sarjan uusi tuleminen kulminoituu C330-mallin esittelyyn vuonna 2015.
Se oli moderni, jopa aikaansa edellä oleva näkemys perinteisestä kansisalonkityyppisestä veneestä, johon Sealine oli onnistunut pakkaamaan monta nykyisin jo itsestään selvää toimintoa ja ominaisuutta, kuten epäsymmetriset sivukannen, ohjaamon sivuliukuoven, vastakkaisiin suuntiin avautuvat kansisalongin ja avotilan liukukattoluukut, kokonaan avattavan takaseinän, suuret ikkunat sekä keulakannen oleskelutilan.
C390 omaa selvän sukunäön Sealinen muihin C-sarjalaisiin, mutta tiloiltaan se asettuu selvästi lähemmäs suurempaa C430:stä kuin pienempää C330:stä.
C390:n erikoisuus on valittavissa oleva kolmen makuukajuutan tilaratkaisu, jollaisen keski- tai eteläeurooppalaiset venevalmistajat vain harvoin toteuttavat alle 40-jalkaisiin veneisiin. Pohjoismaisten venevalmistajien keskuudessa alle 40-jalkaiset kolmen makuutilan perheveneet ovat vuosien saatossa olleet yleisempiä.
Ulkonäöllisesti selkeimmin tunnistettava yksityiskohta paljastuu, kun avotilan keulaa kohti avautuva kattoluukku avataan. Sen mukana avautuu nimittäin myös katon peräpääty, joten katon sivureunat jäävät sojottamaan kuin taakse suunnatut sarvet. Ulkonäöstä on jokaisella varmasti oma mielipiteensä.
Sähköisesti napin painalluksella avautuvat ja sulkeutuvat kattoluukut ja konehuoneen luukut alkavat olla jo tavallisia, joten Sealine on laittanut pykälän paremmaksi. C390:een saa sähköisesti avattavat kansisalongin sivuikkunan sekä avotilaan sähkösäätöisen pöydän ja sohvan selkänojat. Sohvan levittäminen aurinkotasoksi käy siten helposti.
Runkoikkunat ovat viime vuosina kasvaneet kokoa oikeastaan kaikenlaisissa moottoriveneissä, mutta cabincruisereissa ikkuna-alaa on kasvatettu myös kattoikkunoissa ja kansisalongin sivuikkunoissa, niin myös C390:ssä. Sen katossa on kattoluukkujen välissä rivi kattoikkunoita ja sivuikkunat on venytetty alareunastaan niin korkeiksi kuin mahdollista.
Keulakannen oleskeluratkaisut ovat viime vuosina kehittyneen vilkkaasti, esimerkiksi aurinkopatjojen ylös nostettavilla selkänojilla. C390:ssä patja on kiinteä, mutta keulaan on muotoiltu kahden istuttava sohva, jossa sopivissa olosuhteissa kelpaa kyllä istuskella ja ihailla auringonlaskua.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 11,99 m |
Leveys | 3,85 m |
Syväys | 1,19 m |
Korkeus | 3,80 m |
Paino | 10 520 kg |
Pohjakulma | Ei ilmoiteta |
Polttoainesäiliö | 900 l |
Vesisäiliö | 400 l |
Septisäiliö | 170 l |
Kulutusakku | 260 Ah |
CE-luokitus | C/B |
Kantavuus | 14/10 henk. |
Makuupaikkoja | 4 + 2 tai 6 + 2 kpl |
Tehoalue | 2 x 300–370 hv |
Moottorityyppi | Sisäperämoottori, diesel |
Testimoottori | 2 x 370 hv Volvo Penta D6-370 DPH |
Huippunopeus | 34,0 kn @ 3 650 r/min |
Kuutus @ 25 kn | 3,6 l/mpk @ 3 000 r/min |
Melutaso @ 25 kn | 75 dB(A) @ 3 000 r/min |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Saksa |
Valmistaja | Sealine, Hanse Group, Saksa | www.sealine.com |
Maahantuoja | HanSail Oy, Helsinki | www.hansail.fi |
Hinnat ja moottorivaihtoehdot
384 340 € | 2 x 300 hv Volvo Penta D4-300 DPH |
409 020 € | 2 x 370 hv Volvo Penta D6-370 DPH |
425 950 € | 2 x 370 hv Volvo Penta D6-370 DPH Joystick |
Hinnat tehtaalla Saksassa |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla