Yamarin 88 DC (2019–) Ylimittainen
Mitä uutta?
Uutena lippulaivana ja ensimmäisenä uuden aallon Yamarinina 88 DC:lle on kehitetty muotokieli, jonka pitäisi johdattaa merkki tunnistettavasti tulevaisuuteen. Uuteen ilmeeseen kuuluu entistä pystympi keula ja lisääntynyt särmikkyys. Yleisilme on kuitenkin daycruisereille suotavan linjakas. 88 DC näyttää matalalta ja pitkältä, ja sellaisena tyylikkään virtaviivaiselta. Iso osa uutta Yamarin-ilmettä on varsin keskelle venettä piirretty kookas runkoikkuna.
Yamarinin lippulaiva-daycruiserit ovat aiemminkin olleet varsin kattavasti varusteltuja, mutta navigointielektroniikka on jäänyt jälleenmyyjien asennettavaksi. Uusissa malleissa tilanne muuttuu, sillä niissä on vakiona Bustereista tuttu Q-älynäyttö. 88 DC:ssä sen koko on 16 tuumaa. Lisävarustelistalta löytyy Q+ -paketti, joka tuo kojelautaan vielä toisen mokoman.
Tilaratkaisun keskiössä on daycruisereille tyypilliseen tapaan avotila, jota 88 DC:ssä riittää. Uusi idea on uimatasojen ja avotilan väliin kuomukotelon kannesta, ankkuriboksien luukuista ja moottorikaivon kannesta muodostettu peräkansi. Se toimii sekä kulkuväylänä että loikoilutasona, jonka päälle sopii keskikajuutan parivuoteesta lohkaistava patja.
Keskikajuutta muodostuu tuttuun tapaan oikeastaan vain parivuoteesta, mutta kulkuyhteydet vuoteelle ovat Yamarinissa kauniisti sanottuna persoonalliset. Pääkulkuväylän muodostaa avotilaan avautuva luukku, josta pudottaudutaan suoraan vuoteelle. Toinen onkalo vuoteelle johtaa keulakajuutasta, mutta sen läpi konttaamiseen ei aikuinen taivu.
Toistaiseksi 88 DC:n voi valita kahdella moottorivaihtoehdolla, Yamahan 300-hevosvoimaisella V6:lla tai 350-hevosvoimaisella V8:lla. Omistussuhteet huomioiden lienee selvää, että 88 DC tulee olemaan listalla kärkipäässä, kun Yamaha ryhtyy kartoittamaan peräpeilejä uusille 375- ja 425-hevosvoimaimiselle V8:lleen.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 8,80 m |
Leveys | 2,95 m |
Syväys | 0,70 m |
Paino | 2 350 kg |
Pohjakulma | 18,5° |
Polttoainesäiliö | 300 l |
Makeavesisäiliö | 40 l |
Septisäiliö | 30 l |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 12 henk. |
Tehoalue | 250–350 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 350 hv Yamaha F350A |
Huippunopeus | 45,6 kn @ 5 900 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 1,6 l/mpk @ 3 750 r/min |
Melutaso @ 25 kn | ei mitattu |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi | |
Valmistusmaa | Suomi | |
Valmistaja | Inhan Tehtaat Oy Ab, Raisio | www.yamarin.com |
Hintatiedot
Vahvistamatta | ilman moottoria |
122 500 € | 300 hv Yamaha F300 BETX |
129 500 € | 350 hv Yamaha F350 AETX |
- 07.10.2025 Reportaasi Turun saaristo kansainvälisessä nosteessa
- 27.09.2025 Uutinen Swan 44 Alloy
- 25.09.2025 Uutinen Yamaha Center Vantaa muuttaa
- 15.09.2025 Ensiesittely Axopar 38 XC Cross Cabin (2026–)
- 17.09.2025 Ensiesittely MS Boat 7 Silent (2026–)
- 18.09.2025 Kokeilu Silver Hawk BRX (2025–)
- 17.09.2025 Uutinen Turkuun uusi Yamaha-huolto
- 05.10.2025 Video Cremo 488 BR & 558 BR (2025–)
- 22.09.2025 Ensiesittely Wellcraft 28 Speedster, T-Top ja Explorer (2026–)
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 26.09.2025 Video Mercury Racing 150R (2025–)
- 21.09.2025 Ensiesittely Riva 54 Metri (2025–)
- 23.09.2025 Video Cannes Yachting Festival 2025
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)
Uusimmat
- 12.10.2025 Ensiesittely Aquila 50 (2025-)
- 12.10.2025 Reportaasi Laivat tuovat Itämereen yhä uusia vieraslajeja
- 11.10.2025 Uutinen Veneilijöitä kehotetaan varovaisuuteen
- 11.10.2025 Uutinen Mercurysta Anytecin moottoripartneri
- 10.10.2025 Reportaasi Cannes Yachting Festival 2025 ja 65. Salone Nautico
- 10.10.2025 Uutinen Helsingin venemessuilla kruunataan jälleen Veneelle uusi elämä -kilpailun voittaja
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)