XO:n omaperäinen tyyli erottaa sen massasta. Siinä on nähtävissä sekä sliipattua designtuotetta että ärjyä karheutta. Jälkimmäinen tulee etenkin syvästä ja lujasta alumiinirungosta, joka tosin on piilotettu hyvin: kyljet on teipattu ja rungon päällä on tyylikäs lujitemuovikansi.
Uusi kahdeksan metriä pitkä runko on entistä leveämpi, mutta vieläkin pituuteen nähden solakka. Proto-Discoveryn korkea t-top lisää kapeuden vaikutelmaa, mutta varsinaisiin tuotantoveneisiin katto tulee vielä madaltumaan.
Sisätilaa on hyvin ja monipuolisesti. Perään saa pedattua aurinkotason, apukuskin puolella on paripenkki ja kuskin paikan takana pentteri. Apukuskin ison pulpetin sisällä on tilaa toiletille.
Laidat ovat poikkeuksellisen korkeat, mikä lisää tilojen suojaisuuden ja ison veneen tuntua. Etuavotilassa voi kuvitella istuskelevan jopa ajon aikana. Myös uimatasoilla seistään korkealla vedestä, varpaat eivät ole vaarassa kastua.
Parantuneista tiloista huolimatta XO rakentaa paljon kovan kelin ajettavuuden varaan. Siinä auttaa syvä ja jäykkä v-runko, joka on kiinteä osa brändin dna:ta. Tehosuositus on 200–400 hevosvoimaa, tehtaan paketeissa moottorina on Mercury. Valinnan voi odottaa kohdistuvan tehoskaalan yläpäähän. Pakettihinnat alkavat reilusta 100 000 eurosta.