Uusi 37 ei ensivilkaisulta eroa paljon edeltäjästä. Peruskonsepti ja ulkonäkö onkin ennallaan, vaikka vene on runkoa myöten uusi. Runkoa on hiottu entistä neutraalimmaksi ja helpommin ajettavaksi.
Tuttuun tapaan Axopar 37 on suunniteltu vain ja ainoastaan perämoottoreilla. Se on mahdollistanut ajo-ominaisuuksien, suorituskyvyn ja taloudellisuuden optimoinnin. Kompromissi on tehty tiloissa, Axopar on kapea, matala ja siro 37-jalkainen.
Tilaratkaisua on kehitetty edeltävän sukupolven pohjalta. Peräkannen vaihtoehdot ovat tutut: tyhjä avotila, wetbar tai takakajuutta. Myös ohjaushytti ja salonki ovat kutakuinkin entisissä asemissa.
Kookkaat liukuovet ja haitarikattoluukku takaavat sen, ettei ohjaushytissä ahdista kesäkuumallakaan. Kattoluukun saa lisävarusteena sähkötoimisena. Lisävarustelistalta löytyy myös pentterimoduuli salonkiin.
Keulakajuutassa on uusia optioita, kuten erillinen toiletti ja mielenkiintoiset lokinsiipiovet. Wc-komero syntyy kajuutan takareunaan, kun ovet sekä kajuutan että ohjaamon suuntaan suljetaan. Eräänlainen läpikuljettava toiletti, siis, jonka käyttö pysäyttää käytön ajaksi ohjaushytin ja keulakajuutan välisen liikenteen.
Ellei sitten veneeseen ole valittu lokinsiipiovia. Silloin kajuuttaan pääsee molemmilta puolilta suoraan sivukansilta. Ikkunalliset lokinsiipiovet myös varatavat kajuutta ja luovat auki ollessaan uudenlaisen yhteyden kajuutan ja keulakannen oleskelutilan välille.
200 000 eurosta alkavat pakettihinnat paisuvat lisävarusteruksien myötä vähän kerrallaan. Messuveneestä löytyy muun muassa takakajuutta (5 580 €), toiletti (3 600 €), lokinsiipiovet (5 270 €), Brabus Line -somisteet (5 700 €), keulapotkuri (4 370 €), kaksi 12-tuumaista kojelautanäyttöä (8 350 €) ja paljon muuta pienempää mukavaa.