Suomessa Axoparien myynti keskittyy käytännössä täysin ohjaushytillisiin Cross Cabin eli XC-malleihin, mutta lämpimissä maissa myös avoimemmat versiot myyvät hyvin. Maailmalaajuisesti katsottu keskipulpetilla varustetut avoveneet lienevät se kaikista suosituin venetyyppi.
Varsinkin Yhdysvaltojen markkinoilla keskipulpettiveneet ovat suosittuja, ja valikoimaa löytyykin viisimetrisistä lättäpohjaisista ja matalalaitaisista bayboateista eli rannikon lahdille ja murtovesialueille tarkoitetuista avoveneistä aina yli 15-metrisiin ja jopa neljällä tai viidellä perämoottorilla varustettuihin avomerimonstereihin. Tyypillisen yhteistä lähestulkoon kaikille jenkkikeskipulpettiveneille on, että ne on ainakin mielikuvissa kohdennettu kalaveneiksi, mutta niissä on huomioitu myös veneessä oleskeltavuus päiväretkikäyttöä ajatellen. Painotuserot ovat kuitenkin huomattavat, liikkuen kalastuksen ja päiväretkeilyn välillä kutakuinkin asteikolla 80/20–40/60.
Axopar on hakenut 29 CCX:lle avomeriuskottavuutta rakenteellisilla muutoksilla. Muihin 29-versioihin verrattuna CCX:ssä on vahvistettu runko, korkeammat laidat ja kolmanneksen suurempi polttoainesäiliö.
Modulaarinen tilaratkaisu on pääpiirteittäin sama kuin 29 Sun Topissa. Eteenpäin kallistettu tuulilasi on sen sijaan lainattu XC:stä, ja sen jatkeena on ST-versiota selvästi lyhyempi T-top-katos. Lopputuloksena CCX erottuu selvästi omaksi mallikseen.
Etuavotilan oleskelutila, etuluukusta sisään kuljettava minikajuutta ja ohjaamo erillisistuimineen ovat kaikissa 29:ssä samanlaiset. Matkustamon ja takakannen vaihtoehtojen osalta CCX mukailee ST:tä, mutta uusiakin optioita on.
Vakiona CCX tulee ohjaamon istuimien takana olevalla neljän erillisisuimen takapenkillä – tai halutessa ilman niitä. Takapenkin taakse voi lisätä joko perää kohti aukeavan sohvan tai pentterilipaston. Edellä mainittujen tilalle voi valita U-sohvan tai takakajuutan. Molemmat verottavat takakannen kokoa, kajuutta enemmän kuin U-sohva.
Varsinaisessa kalastusversiossa ei ole takapenkkiä lainkaan, vaan sen tilalla heti ohjaamon istuimien takana on preppaustaso. Peräpeiliin saa lisävarusteena suursaaliin väsytykseen sopivan tupatun nojaustason, joka taittuu auki klaffipenkiksi. Vapatelineitä on saatavissa sekä laitoihin että katon takareunaan niin paljon, että kalaveneiden ”piikkisika” kutsumanimi aukeaa.
Kalustehinnat menevät siten, että takakajuutta, pentteri- tai preppausmoduuli maksaa 6 150 euroa ja U-sohva, takasohva tai nojaustaso/klaffipenkki 2 050 euroa. Päälle tulee vielä pehmusteet, hinnaltaan sohvavaihtoehdosta riippuen 1 070–4 210 euroa. Keulan avotilan L- tai U-sohvapaketit maksavat pöydän ja pehmusteiden kera 4 080–5 650 euroa. Pitkältä lisävarustelistalta löytyy paljon muutakin tuiki tarpeellista.
Moottorivalikoima on muiden 29-mallien mukainen, eli vakiokoneena on Mercuryn 300-hevosvoimainen Verado V8. 350- tai 400-hevosvoimaiset V10:t muodostavat seuraavan portaan ja huipulla on 200-hevosvoimaisten V6:n pariasennus. Pakettihinnat alkavat noin 130 000 eurosta, mutta sillä ei vielä käyttövalmista pakettia saa, vaan varustelu nostaa reaalihinnat ennemmin 200 kuin 150 tuhannen euron tuntumaan.