Rullalaitteen keskivarsi on kestävää 316 ruostumatonta terästä ja sen päärunko ja haarukka on valmistettu anodisoidusta 6061-alumiinista. Materiaalit takaavat valmistajan mukaan erinomaisen kestävyyden ja lujuuden.
Barton esittelee uudessa rullassaan hybridilaakeriteknologia ensimmäistä kertaa. Metallisten ja Torlon kuulalaakereiden yhdistelmä varmistaa, että rullapyörä pysyy tasapainossa ja pyörii vapaasti myös suurimpien kuormien alla.
Uusi rullalaite painaa vain 175 grammaa. Keveydestään huolimatta Barton lupaa sen kestävän 600 kilon turvallisen työkuorman, joten purjehtijat voivat luottaa sen toimintaan myös kovemmissa keleissä ja isommilla kuormilla. Bartonin uutuusrulla soveltuu 4–6 millimetrin köysille. Köyden asennus onnistuu ilman työkaluja.
Uutuus tulee myyntiin hyvin varustettuihin alan liikkeisiin kevään aikana.