Uutuus kulkee nimellä MY4.S ja sijoittuu kokonsa puolesta veistämön malliston alarekisteriin. Yksitoistametrinen pienokainen on suositun MY37:n manttelinperijä ja samalla niin sanotusti aloitustason katamaraani.
Veistämö ei tiedotteessaan luonnollisestikaan ylisanoja säästele. Kuvauksesta ei käsitteet kuten luksus ja poikkeuksellinen tilavuus puutu. Jopa stimuloiva suorituskyky on mainittu.
Paatin karvalakkimallin menosta vastaavat molempiin takanurkkiin sijoitetut kaksi Yanmarin 150-hevosvoimaista dieselmyllyä. Suorituskykyisempää kulkemista saa kun valitsee kahdet 250-heppaiset koneet. Tehokkaammat masiinat siivittävät MY4.S:n stimuloivaan 22 solmun huippunopeuteen. Matkaan voi bunkrata 1 200 litraa menovettä, jolla taloudellisesti ajaen voi suoriutua jopa tuhannen meripeninkulman matkasta pysähtymättä lainkaan tankilla.
Lääniä veneessä on lupauksen mukaisesti yllin kyllin. MY4.S on saatavilla kahdessa versiossa. Maestro versionissa on tilava omistajan hytti ja kaksi pienempää kahdelle suunniteltua kabiinia. Quatuor-versiossa on puolestaan neljä pienempää kahden hengen hyttiä. Maestro-version omistajan hytistä löytyy standardit täyttävä 2,0 x 1,6 metrin queen size -peti, sohva, kylpyhuone ja maisemaikkuna. Myös pienemmissä hyteissä on paripunkat.
Salonki on asianmukaisesti avara ja on sanomattakin selvää, että se suurien ikkunoidensa ja aurinkokattonsa ansiosta kylpee valossa päiväsaikaan. Öisin lasikaton läpi voi tuijotella tähtitaivasta. Salongin peräosan liukuovet ovat täysin avattavissa, jolloin salongista ja peräkannesta tulee yksi yhtenäinen hyvin tuuletettu tila. Raittiissa ulkoilmassa hengailulle on yachtingpiireissä oma muotisanansa: alfresco. MY4.S:n alfresco-elämä ulottuu myös keulakannelle, jonka massiivisilla aurinkopatjoilla on reilusti loikoilutilaa.