Moorings on tunnettu charterfirma, joka ei pelkästään vuokraa vaan myös valmistuttaa ja markkinoi sekä purje- että moottorikatamaraaneja. Charter-käytössä ne tunnetaan Moorings-tuotemerkillä, mutta yksityisvenemarkkinoilla käytetään Leopard-brändiä. Olipa merkki kumpi tahansa, veneet valmistaa Etelä-Afrikassa Robertson and Caine.
Moottorikattien uusin on Leopard 46 PC, jonka ensimmäinen yleinen näyttö Euroopassa tapahtuu syyskuussa Cannesin venemessuilla. Se on samaa sarjaa pykälää suuremman 53 PC:n kanssa, mutta vähän kompaktimpiin mittoihin sovitettuna.
Ihan pienokaisesta ei silti ole kyse, sillä yli 14 metrin pitruuden lisäksi käytössä on 7,3 metrin leveys. Mittasuhteet ja runkojen solakkuus ovat hyvin samankaltaiset kuin purjevenekateissa tyypillisesti. Moottorivaihtoehtoja on kolme, 250-, 320- tai 370-hevosvoimaiset Yanmarin. Arvioidut huippunopeudet asettuvat valinnasta riippuen 20–25 solmuun.
Tilaratkaisuvaihtoehtoja on tavanomaiset kaksi eli kolmen tai neljän makuukajuutan versiot. Takakajuutoissa vuoteet ovat pitkittäin ja keulassa poikittain. Kolmen makuukajuutan versiossa koko styyrpuurin puolen runko on kalustettu mastersviitiksi.
Leveyden ansiosta yläohjaamo, taka-avotina ruokailutila ja kansisalonki penttereineen vaikuttavat varsin hulppeilta. Keulakannelle johtaa ovi, mutta oleskeluun on vain aurinkopatjat, ei sohvaa tai pöytää.
Leopard 46 PC:n veroton lähtöhinta on 699 000 euroa, mutta rahti ja pitkältä lisävarustelistalta valittava ja tarvittava varustus nostaa hinnan herkästi likemmäs miljoonaa. Leopardin kaltaisen veneen merikuljetus kansilastina Etelä-Afrikasta Eurooppaan maksaa noin 50 000 euron verran. Cannesin messuille tulevassa demoveneessä vastaavan kokoiset kuluerät menevät myös navigointielektroniikkaan, generaattoriin ja ilmastointiin sekä hydrauliseen uimatasoon. Verollinen loppusumma pyöristyy 1,2 miljoonaan euroon.