Sirena Marine on alunperin turkkilaisen Kiraçan ja italialaisen Azimut|Benetti -konsernin vuonna 2006 perustama yhteisyritys, joka hankki kannuksensa Azimutin pienemmän pään, eli 40–50-jalkaisten, mallien sopimusvalmistajana. Kymmenisen vuotta perustamisen jälkeen toiminta laajeni oman tuotemerkin lanseeraamisella: ensimmäinen oma malli oli reppavasti 64-jalkainen. Sen jälkeen vauhti on ollut kova, ja nykyinen ”8-sarja” kattaa jo viisi kokoluokka (48–88’). Päälle on tuloillaan vielä 30–50-metristen superjahtien sarja.
Jos joku näkee Sirenan omien mallien ja Azimutin Magellanojen välillä jotain samankaltaisuutta, ei ole aivan hukassa. Ainakin puoliliukuvaa runkoa hyödyntävän trawlerjahdin peruskonsepti on melko lailla sama.
Cannesin venemessuilla syyskuussa ensiesiteltävä Sirena 48 on malliston pienin. Sirenan oman tiimin lisäksi sen suunnittelussa on ollut mukana tunnettu German Frers. Liki 16 metriä pitkä ja viisi metriä alus varustetaan joko kahdella 480-hevosvoimaisella Cumminsin tai kahdella 550-hevosvoimaisella Volvo Pentan dieselillä. V-vaihteella varustetussa voimalinjassa ei ole sähköä, mutta lisävarustelistalta löytyy aurinkopaneeleilla varustettu flybridgen hardtop, joka hoitaa oman osansa käyttölaitteiden virrantuotosta ja vähentää dieselgeneraattorin tarvetta.
Pääkoneilla ylletään tarvittaessa 26–27 solmun huippunopeuteen, mutta runko on optimoitu 10–16 solmun matkanopeuksille. Sirena lupailee vajaan 2 000 litran polttoainetankillisen riittävän 10 solmun marssinopeudella 520 meripeninkulman toimintamatkaan, mikä on ihan mukava lukema. Kulutukseksi muutettuna puhutaan silti noin neljästä litrasta meripeninkulmalla, mikä on toki koko- ja 20 tonnin painoluokka huomioiden hyvä lukema.
Tilaa vaikuttaisi olevan mukavasti ja tilaratkaisu on pidetty perinteisen toimivan oloisena. Takakannelle ja uimatasolle voi valita erilaisia kalustekokoonpanoja. Yläkannesta iso osa on lohkaistu välimerelliseen tyyliin ohjaamon etupuolella olevalle aurinkotasolle. Toinen kookas aurinkotaso on keulakannella.
Kansisalonki on järjestetty pääkannen etuosaan ja pentteri taakse. Majoituskannella on kolmen makuukajuutan ja kahden toiletin kombinaatio, jossa omalla toiletilla varustettu mastersviitti on keskiveneessä. Toiseen, niin ikään suihkukomerolla varustettuun, toilettiin on käynti joko käytävältä tai parivuoteella varustetusta keulan vip-kajuutasta. Styyrpuurin sivulla olevassa kolmoskajuutassakaan ei tarvitse kiivetä kerrosvuoteeseen, vaan punkat ovat rinnakkain.
Suomeen myydään vuosittain 1–5 uutta noin 50-jalkaista matkavenettä, mutta Sirenalla maahantuojaa ei Suomessa vielä toistaiseksi ole ollut. Lähin virallinen edustus löytyy Ruotsista.