Galeon 640 Fly (2018–) – Innovaatioita keulassa, perässä ja sivuilla
Galeon luo aktiivisesti uusia asioita isoihin matkaveneisiin. Päähuomio on ollut avattavissa laitaterasseissa, mutta 640 Flyssa on paljon muutakin.
Galeonin tahti on viime vuosina ollut hengästyttävä. Mallistoa on uudistettu keskimäärin 2–3 uutuuden vuositahdilla, mikä ei ole ihan pieni panostus, kun puhutaan isoista, 30–70-jalkaisista moottoriveneistä.
Tuloksiakin on tullut. Euroopan lisäksi Galeon on valloittanut etenkin Yhdysvaltoja, jossa sen myyntiä hoitaa maailman suurin veneliikeketju MarineMax. Galeonista on kasvanut iso ja merkittävä tekijä, jonka viime vuoden myydyin malli oli 50-jalkainen.
Viime vuoden tammikuussa ensiesitelty yli 20-metrinen 640 Fly kuuluu malliston isompaan päähän. Pienempien mallien tavoin Galeon on ujuttanut 640:een mukaan innovaatioita, jotka tekevät siitä jopa parin miljoonan jahtien luokassa erityisen ja tutustumisen arvoisen.
Vieritä vertailua
Galeon 640 FLY
Pituus x leveys | 20,80 x 5,00 m |
Kuivapaino | 35 500 kg |
Tehoalue | 2 x 900–1 200 hv |
Moottorityyppi | Sisämoottori, akseliveto |
CE-luokitus | B / 15 henk. |
Hinta | 1 663 000 €* (2 x 1 000 hv) |
Lisätietoja | www.nordecnautic.fi |
* Hinta valmistajalla tehtaalla | |
** Hinta maahantuojalla Suomessa |
Azimut 66
20,80 x 5,18 m |
ei ilmoiteta |
2 x 1 150 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 14 henk. |
2 170 000 €* (2 x 1 150hv) |
www.eav.fi |
Prestige 630
19,02 x 5,15 m |
23 800 kg |
2 x 725 hv |
Sisämoottori, pod-vetolaite |
B / 14 henk. |
1 495 400 €* (2 x 725 hv) |
www.nauticalpartners.fi |
Princess F62
19,34 x 5,03 m |
29 300 kg |
2 x 1000 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 16 henk. |
1 760 800 £* (2 x 1 000 hv) |
www.princess.fi |
Sunseeker Manhattan 66
20,81 x 5,26 m |
37 400 kg |
2 x 1 000–1 200 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 16 henk. |
2 293 000 €**(2 x 1 000 hv) |
www.marinepalvelu.fi |
Tykkää
- Keulakannen oleskelutila
- Tuulilasin läpikulku
- Terassilaidat
- Tilava flybridge
- Kustomoitavuus
Älä tykkää
- Korkea kulutus
- Kulun kulmikkuus aallokossa
- Yli-ikkunalliset toiletit
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 02.05.2025 Kokeilu Alutroll 465 Trooper Lite (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 15.04.2025 Ensiesittely Riviera 4300 Sports Express (2025–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 26.04.2025 Ensiesittely Scanstrut Ultra -laturi (2025–)
- 05.05.2025 Uutinen MaiOR 2025 Kiel
- 25.04.2025 Ensiesittely JOOOL hybridipropulsio (2025–)
- 12.05.2025 Video Virtue V10 Cabin (2025–)
Uusimmat
- 13.05.2025 Uutinen Suomiveneilee.fi Kevätkarnevaali 16.–17.5.2025
- 12.05.2025 Video Virtue V10 Cabin (2025–)
- 11.05.2025 Uutinen Kuopiossa pelästyttiin, kun veneilijä ei saapunut perille
- 11.05.2025 Uutinen Archipelago Sea Jazz 2025
- 11.05.2025 Uutinen Turvallisuus rakentuu tiedoista, oikeista varusteista ja vastuullisesta asenteesta
- 10.05.2025 Satamat Hamarin venesataman nostopaikassa havaittiin painauma
- 10.05.2025 Uutinen Alkuvuonna hukkunut yli kaksinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna