Grandezza 30 CA (2023–) – Tyyliä perinteiseen tapaan
Mitä uutta?
Grandezza-mallistossa 30 CA asettuu melko ahtaasti suosittujen 28- ja 34-mallien väliin, mutta puoltaa paikkaansa etenkin pääkannen osalta selkeästi niistä poikkeavalla tilaratkaisulla, jossa kuomulle ei ole kansisalongin takaseinän ansiosta pakottavaa tarvetta.
Kauttaaltaan lasia oleva takaseinä on kokolailla uudenlainen toteutus, joka muodostuu kahdesta keskeltä laidoille aukeavasta taitto-ovesta, jotka avaamalla takaseinä aukeaa koko leveydeltään. Ovien avaamisen myötä kansisalonki, pentteri ja takakannen avotila ovat poikkeuksellisen vahvasti yhtä tilakokonaisuutta.
Ovimekanismi toimii sinänsä hyvin. Ovet sulkeutuvat tiiviisti ja taittuvat sivuun varsin sujuvasti, joskin niiden lukitseminen auki-asentoon vaatii mekanismin yksinkertaisuudesta huolimatta ainakin alkuun pientä tarkkuutta, jottei rasita rakenteita turhaan.
Uusi 30 on ensimmäinen Grandezza-malli, jonka saa sekä OC- että CA-versioina. Malliversioiden erot on pidetty minimissä, sillä OC-malli syntyy yksinkertaisesti jättämällä CA-mallin lasinen takaseinä pois. Hintaan OC-malliin päätyminen eli takaseinästä luopuminen tuo 8 000 euron luokkaa olevan hyvityksen, mutta käytännössä Suomen olosuhteissa OC-malliin tarvittava kuomu kaventaa eroa.
Uutena lisävarusteena Grandezza 30:een on saatavilla Garminin EmpirBus -veneverkko. Se korvaa monien sähkö- ja kulutuslaitteiden mekaaniset käyttö- ja virtakytkimet digitaalikytkimillä. Järjestelmän hinta on vajaat 6 000 euroa ja se vie esimerkiksi valaistuksen sekä sähkötoimisen kattoluukun ja pöydän jalan kytkimet Garminin kosketusnäytöillä käytettäviksi.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 9,40 m |
Leveys | 2,99 m |
Syväys (vetolaite alhaalla) | 1,20 m |
Korkeus (ilman valomastoa) | 2,75 m |
Paino | 4 600 kg |
Pohjakulma | 17,5° |
Polttoainesäiliö | 420 l |
Makeavesisäiliö | 150 l |
Septisäiliö | 140 l |
Akkukapasiteetti (käyttöakut) | 2 x 140 Ah |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 8 henk. |
Tehoalue | 320–380 hv |
Moottorityyppi | Sisäperämoottori, diesel |
Koeajomoottori | 380 hv Volvo Penta D6-380 DPI |
Potkuri | H6 Duoprop |
Huippunopeus | 35,9 kn @ 3 550 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 1,8 l/mpk @ 2 750 r/min |
Toimintamatka @ 25 kn | 210 mpk @ 2 750 r/min |
Melutaso @ 25 kn | 72 dB(A) @ 2 750 r/min |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Suomi |
Valmistaja | Finnmaster Boats Oy, Kokkola |
www.grandezza.fi | |
Myyjä | Astrum Vene, Salo |
www.astrum.fi |
Hintatiedot
Hinta ilman moottoria | Ei ilmoiteta |
Pakettihinta 370 hv | 356 260 € (Yanmar 8LV370Z) |
Pakettihinta 380 hv | 356 620 € (Volvo Penta D6-380 DPI) |
- 02.12.2024 Uutinen Suomi-Veneet Oy on asetettu konkurssiin
- 19.11.2024 Ensiesittely Yamaha Harmo 2.0 (2025–)
- 07.11.2024 Ensiesittely Aquador 400 HT (2025–)
- 14.11.2024 Testi Nimbus 495 Flybridge (2025–)
- 30.11.2024 Uutinen TS: Kirjalansalmen rakenteilla oleva uusi silta on notkahtanut
- 14.11.2024 Uutinen Helsingin rantavesistä kerättiin kesän aikana 97 kuutiota roskaa
- 16.11.2024 Uutinen Reposalmeen suunnitellaan jalankulkusiltaa
- 19.11.2024 Ensiesittely Yamaha Harmo 2.0 (2025–)
- 14.11.2024 Testi Nimbus 495 Flybridge (2025–)
- 15.11.2024 Uutinen Volvo Penta laajentaa tehdaskunnostettujen moottorien tarjontaa
- 10.11.2024 Video Swan 128 (2025–)
- 08.11.2024 Ensiesittely Volvo Penta DPI Assisted Docking (2025–)
- 17.11.2024 Ensiesittely Lagoon EIGHTY 2 (2025–)
Uusimmat
- 05.12.2024 Ensiesittely Grand Soleil Blue (2025–)
- 04.12.2024 Uutinen Vene 25 Båt
- 04.12.2024 Uutinen Uusi veneliike Vaasaan
- 03.12.2024 Uutinen Wilenius båtvarv ja Lähituottajien Kauppahalli yhteistyöhön
- 02.12.2024 Uutinen Suomi-Veneet Oy on asetettu konkurssiin
- 01.12.2024 Uutinen Pohjanlahden veneilykauden yhteenveto
- 30.11.2024 Uutinen TS: Kirjalansalmen rakenteilla oleva uusi silta on notkahtanut