XO 260 Cabin (2020–) – Syksyn sankari
XO:lle on sattunut ja tapahtunut parin viime vuoden aikana enemmän kuin soisi. Menneet ovat menneitä ja uutta alkua edustaa uusi 260-sarja.
Uusi 260-sarja muodostaa jatkossa XO:n kivijalan. Vuosi sitten tammi-helmikuussa lanseerattu 260 Cabin sai viime elokuussa rinnalleen t-topilla varustetun DSCVR:n eli Discoveryn, joka tulee saataville myös Open-avomallina. Kaikki kolme mallia rakentuvat samalle yli kahdeksan metriselle rungolle, ja ne korvaavat aiemmat 7,5-metriset 240 Cabin ja 250 Open -mallit.
Uusi runko on XO:lle tuttuun tapaan alumiinia, rakenteeltaan erittäin jykevä ja muodoltaan keulasta kapea ja terävä. Pohja on syvä, v-kulma on perässä 22 astetta. Rivien välistä voi selvästi lukea, että XO on tehty keliin ja kovaan ajoon.
Käyttötarkoitukseltaan 260 Cabin on ennen kaikkea yhteysvene, joka taipuu myös vaikka vähän seikkailullisempaankin retkiveneilykäyttöön. Pidempikestoiseen lomaveneilyyn tarvittavaa asuttavuutta tai kalastuksen erityisvalmiuksia XO:ssa ei ole.
Vieritä vertailua
XO 260 Cabin
Pituus x leveys | 8,10 x 2,55 m |
Paino | 2 200 kg |
Tehoalue | 200–400 hv |
CE-luokitus | C / 8 henk. |
Pakettihinta | 105 060 € (Mercury V300) |
Lisätietoja | www.xoboats.com |
Anytec A27C
8,43 x 2,55 m |
1 990 kg |
135–200 hv |
C / 7 henk. |
140 000 € (Mercury V300) |
www.anytec.se |
Arronet 24'5 Surprise
7,48 x 2,40 m |
1 620 kg |
200–300 hv |
C / 8 henk. |
102 000 € (Suzuki DF300) |
www.arronet.se |
Axopar 28 Cabin
9,18 x 2,95 m |
1 940 kg |
200–400 hv |
C / 9 henk. |
108 200 € (Mercury V300) |
www.axopar.fi |
Nordkapp RS 800C
7,49 x 2,52 m |
1 800 kg |
250–300 hv |
C / 8 henk. |
109 200 € (Mercury V300) |
www.nordkapp-boats.no |
Targa 23.1 GT
7,66 x 2,72 m |
2 100 kg |
230–320 hv |
C / 7 henk. |
124 490 € (Mercury V300) |
www.targa.fi |
TG-7.9 KingCruiser Supreme
8,00 x 2,60 m |
1 550 kg |
200–300 hv |
C / 9 henk. |
97 260 € (Yamaha F300) |
www.tgboats.fi |
Tykkää
- Tyylikäs
- Tilava
- Hiljainen matkustamo
- Kulkumukavuus
Älä tykkää
- Vaatimaton vakiovarustus
- Tehoon nähden ´vaisu suorituskyky
- Korkea kulutus
- Ajatusta ja hiomista kaipaavia yksityiskohtia
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla