Yamarin 63 DC (2020–) Odotettu virkistys
Mitä uutta?
Yamarinin kohdalla uuden muotoilun ja ilmeen merkitys korostuu, sillä lähes kaikilla DC-veneitä 2000-luvulla seuranneista on olemassa haju siitä, millainen Yamarinin daycruiser on. Ja mielikuvathan istuvat sitkeässä.
Kun pohjalla on melkoisen vankkumaton veneilykansan suosio, kuten Yamarinin daycruisereilla, on uudistuminen aina riski. Täysin uusi ilme voi tuntua vieraalta tai liian vähäiset muutokset mitättömiltä. Siksi Yamarinin uuden sukupolven ilmettä on odotettu erityisellä mielenkiinnolla.
Ison 88 DC:n linjat ovat siirtyneet selvästi pienempään 63 DC:hen yllättävän sujuvasti. Uusi 63 DC on todella tasapainoisen ja sopusuhtaisen näköinen. Se on mainio suoritus, sillä oleellisesti kookkaamman esikuvan muotoilun toistaminen onnistuneesti selvästi pienemmässä mallissa on vaikeaa, ainakin paljon haastavampaa kuin toisin päin.
Yamarinin uusia ja tunnistettavia muotoilullisia seikkoja ovat esimerkiksi entistä pystympi keula ja pidempi keularanka sekä suuret tummanpuhuvat runkoikkunakoristeet, jotka luovat vahvan kontrastin puhtaan valkoiselle päävärille. Ikkunakoriste on tavanomaista taaempana, mikä osaltaan tasapainottaa muotoilua.
Perässä huomio kiinnittyy entistä suurempiin perätasoihin. Varsinaiset uimatasot ovat kookkaat, ja niiden jatkeena on ankkurilaatikoiden ja kuomutallin kansista muodostuva yhtenäinen perätaso. Uimatasolta avotilaan kuljetaan styyrpuurin nurkassa olevaa kulkuväylää. Yleensä kuuden metrin kokoluokassa on totuttu kiipeämään sohvalle ja selkänojien yli.
Niin sanotulla heittoselkänojalla varustettu apukuskin paikka on korvannut viime vuosina monissa daycruisereissa apparin erillisistuimen. Sen avulla avotilan sohvan muunneltavuutta on voitu parantaa. 63 DC on ensimmäinen muunneltavalla apukuskin paikalla varustettu Yamarin.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 6,30 m |
Leveys | 2,35 m |
Syväys | 0,30 m |
Paino | 990 kg |
Pohjakulma | 20° |
Polttoainesäiliö | 160 l |
Makeavesisäiliö | – |
Septisäiliö | – |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 6 henk. |
Tehoalue | 115–150 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 150 hv Yamaha F150D |
Huippunopeus | 42,4 kn @ 5 700 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 0,9 l/mpk @ 3 800 r/min |
Melutaso @ 25 kn | 80 dB(A) @ 3 800 r/min |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Suomi |
Valmistaja | Oy Inhan Tehtaat Ab, Raisio | www.yamarin.com |
Markkinoija | Yamaha Motor Europe, Espoo | www.yamaha-motor.eu |
Hintatiedot
Ilman moottoria | Ei ilmoiteta |
115 hv Yamaha F115B | 44 130 € |
130 hv Yamaha F130A | 45 080 € |
150 hv Yamaha F150D | 47 500 € |
150 hv Yamaha F150G | 49 220 € |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla