Matka mantereelta mökkisaareen ja takaisin tai satunnaiset päivä- ja viikonloppuretket saaristossa sujuvat pienemmällä ja halvemmallakin veneellä, mutta Nimbus C11 lisää yhtälöön kokoa, näköä ja mukavuutta. Nimbuksen nimi ja brändimielikuvakin varmasti resonoi kohderyhmässä hyvällä tavalla.
C11 on iso vene, mutta sitä kaupataan nykytyylin mukaisesti ensisijaisesti kahdella perämoottorilla varustettuna pakettina. Dieselsisäperäversioidenkin luvataan olevan tuloillaan.
Kulkuväylät veneeseen, veneestä ja veneessä on kunnossa. Hytti on symmetrisesti ympärikuljettavissa ja sivuliukuovet ovat erityisen leveät, mikä mahdollistaa esimerkiksi styyrpuurin puolella kulkemisen sekä ohjaamoon että suoraan takapenkille. Leveistä sivuovista huolimatta C11 hytissä on myös takaovi, joten miehistönjäsenien liikkuminen ja matkustajien lastaus käy sujuvasti.
Hytin matkustamo ja oleskelutila muodostuu monipuolisesti muunneltavasta sohvaryhmästä. Matkustamona lähtökohta on se, että peräkkäin olevilla kahdella sohvalla istuu 5–7 henkilöä henkilöä kasvot ajosuuntaan. Ohjaamon erillisistuimille mahtuu lisäksi kaksi, ja takimmaisen sohvan voi laajentaa käytävän poikki koko hytin leveyteen, jolloin istumassa on jo 10–11 henkilöä.
Oleskelua ajatellen etummaisen sohvan selkänoja käännetään etuasentoon, jolloin sohvilla istutaan vastakkain. Väliin saa pöydän ja sohvat styyrpuurin reunalta u-muotoon yhdistävän istuintyynyn. Isojen ikkunoiden ansiosta ympäristöön on panoraamanäkymät.
Ohjaamossa tuulilasi on viety kauas eteen, joten sivulasit ovat pitkät. Myös ne on varustettu kattolipan alle piiloon parkkeeraavilla pyyhkijöillä. Höyrystymisongelmia voi silti ilmetä kostealla kelillä.
Keulakajuuttassa on yllättävänkin hyvin tilaa, vain seisomakorkeudesta kanittaa. Se häiritsee lähinnä pentterin ääressä häärätessä. Keulapiikki on varattu tilavalle parivuoteelle ja toilettia jakaa suihkuseinä. Ohjaamon alle työntyvässä keskikajuutassa on kookas vuode ja pukeutumispenkki, muttei vaatekaappia tai ylimääräisiä senttejä patjan ja katon välissä.
Vakiokoneina on kaksi 300-hevosvoimaista Mercurya, optiona 50 hevosvoimaa tehokkaammat. Kyytiä pitäisi riittää 40 solmun tuntumaan ja tehokkaammilla koneilla päällekin.
Jonkin asteisesta samankaltaisuudesta huolimatta Nimbuksen hinnat ovat ihan eri sataluvuilla kuin vaikkapa uuden Axopar 37:n. C11:n hinnat alkavat 350 000 eurosta, mutta messuveneen tavoin ladattuna hinta nousee reilulla 100 000 eurolla. Merkittävimpiä messuveneen lisiä ovat esimerkiksi isommat koneet, tuplaplotterit, tutka, sähkökattoluukut, ulko-ohjauspiste ja kahden ohjauspisteet joystick-hallintalaitteisto.