Espanjalainen Nuva hätkähdytti muutama vuosi sitten erikoisella kuusimetrisellä M6-moottoriveneellä, jossa oli levitettävä istuinkaukalo ja johon sai rikin ja purjeet. Pellepelottomuuksista luovuttiin nopeasti, ja tilalle esiteltiin uudistettu M6, ihan vaan kiinteälaitaisena moottoriveneenä. Boot-messuilla mallistoon liittyi M8.
Se on yhdeksän metriä pitkä ja kolme metriä leveä avo-ohjaamollinen iso daycruiser, johon tilojen perusteella sopii sportcruiser-nimityskin. Nuvan korostetun teräväkulmaisesta muotoilusta voi olla montaa mieltä, mutta kirveellä veistetyt muodot ja muutamat tilaratkaisulliset valinnat luovat etenkin sisälle hyvin tilaa.
Kajuutassa on osin varsin simppelin kalustuksen ansiosta poikkeuksellisen avaraa. Sisääntuloportailta on sujuva siirtyä asioimaan toiletissa, istuutua salonkiin tai kömpiä keskikajuuttaan, sillä tilaa on sekä korkeus, leveys ja pituussuunnassa hyvin.
Pentteri on ulkoistettu avotilaan, joten kajuutan laidoilla on vain runsaat säilytystilat tarjoavat lipastot. Keskikajuutan vuode on asemoitu veneen pituussuuntaisesti. Sen ansiosta toiletti on saatu mahtumaa punkan viereen paapuurin. Toiletin sijainti ja täysi seisomakorkeus on pois avotilan lattiapinta-alasta, muttei lohkaise paljoakaan pääkajuutasta.
Ohjaamossa on kuskille erillisistuimen sijaan vain pentterimoduulin etureunaantopattu noja. Pentterivalmiudet rajoittuvat ennemmin juomien ja pikkupurtavien valmisteluun kuin ruoanlaittoon.
Avotilassa on u-sohva, jonka molemmilla puolilla on leveät kulkuväylät uimatasoille. Myös sivukannet ovat leveät ja tasaisella keulakannella kulkeminen sujuvaa. Laitakaiteet voisi olla korkeammatkin, mutta sehän pilaisi ulkonäköä. Tuulilasi on sävytetty välimerelliseen tapaan hyvin tummaksi, eikä pyyhkijöitä ole. Toisaalta ei sen läpi ole Nuvassa edes tarkoitus katsella, vaan yli.
Moottoreiksi on valittu nykytyylin mukaisesti yksi tai kaksi perämoottoria. Suositusteho on 300 hevosvoimaa, jolla luvataan noin 35 solmun huippunopeus. Saksassa Nuvan hinta ilman moottoria oli noin 90 000 euroa. Suomessa se kilpailisi siis esimerkiksi Yamarin 88 DC:n, Silver Raptorin ja Askeladden C83:n sekä perinteisten jenkkisportcruiserien kuten Sea Ray 265 Sundancerin ja Bayliner Ciera 8:n kanssa.