Brittiläisten luksusmerkkien uusista päiväveneistä Sunseekerin Hawk 38 on ehkä tinkimättömin. Kyllä, sen keulapatjoilla voi ottaa aurinkoa ja pulpetin sisällä voi käydä vessassa, mutta paljon muuta tekemistä ei sitten olekaan. Paitsi ajaa. Kovaa ja vaikka vähän pidemmällekin.
Fabio Buzzin suunnittelema (ja Italiassa valmistama) runko on luonnossa nähtynä vielä pienempi kuin kuvissa. Ei ihme, että vain 2,3 metriä leveä runko on saanut kylkiinsä ilmatäytteiset ponttonit. Ne eivät tee ehkä hyvää ulkonäölle, mutta eiköhän niillä jokin ajoon liittyväkin funktio ole, kuten kulun pitäminen vakaana vielä yli 60 solmun huippunopeuksillakin.
Ohjaamossa ja matkustamossa on kahdessa rivissä yhteensä neljä offshore-pulkkaa. Niiden istuinosat taittuvat alas sähköisesti, minkä jälkeen penkin syleilyyn voi nojautua seisten. Vaihdetta ja kaasua hallitaan kisahenkeen erillisillä kahvoilla.
Hawk 38 kunnioittaa hienosti Sunseekerin vauhtivenehistoriaa, mutta tekee sen varsin erilailla kuin takavuosien Hawk-legendat. Teknisesti isoin asia on perässä roikkuvat kaksi perämoottoria. Uuden ajan Hawkiin voi valita parin 400- tai 450-hevosvoimaisia Mercury Racingin tuotoksia.
Atlantin sinisellä metallivärimaalauksella ja FB Design trimmilevyjärjestelmällä varustettuna Hawkin hinta Suomeen tuotuna ja verotettuna asettuu noin 800 000 euroon. Tämä on vasta alkua, sillä vuonna 2021 tulee 52- ja 65-jalkaiset Superhawkit.