P79 Weekend ylsi viime vuonna Helsingin venemessuille Messujen vene -finalistiksi, joten konsepti on kohdillaan. P92:ssa on itse asiassa täysin sama hytti ja sisätilat kuin P79:ssä. Kaikki pituuskasvu on laitettu avotilaan, joka onkin todella piiitkä.
Avotila on vakioasussaan "tyhjä", joten kuljetus- ja harrastustilaa riittää.
Lisävarustelistalta löytyy irrotettavaa kalustusta ison u-sohvan, kahden pöydän ja aurinkotason verran. Täydellinen kalustepaketti suojahuppuineen maksaa reilun kymppitonnin. Avotilaan voi investoida myös vaikkapa Flexiteek-turkin (5 790 €) tai ulko-ohjauspisteen (4 490 €) verran.
{360_1}
Myös katto- ja avotilan kateratkaisuissa on valinnanvaraa. Ohjaushytin katon saa umpikaton sijaan sähkötoimisella haitarikattoluukulla (6 100 €) varustettuna. Vakiopituisen kattolipan sijaan saatavilla on pidempi ja siten enemmän avotilaa kattava HT-kate (2 150€), jota voi täydentää koko avotilan kattavalla kuomulla (2 890 €) ja sähkötoimisella haitarikattoluukulla (7 200 €).
Pakettihinnat alkavat 129 200 eurosta, jolloin peräpeilissä on 400-hevosvoimainen Mercury. Kahdella 225:lla hinnat alkavat 145 600 eurosta.Näillä tehoilla huippunopeudet alkanevat 45 solmusta.
P76 tulee Suomen myydyimpään cabincruiserien luokkaan, jota on viimevuosina dominoinut Finnmaster P76 Weekend ja Jeanneau Merry Fisher 795 Cruiser. Sisätiloihin tässä luokassa kuuluu kahden hengen keulakajuutta, erillinen toiletti, matkustamona, oleskelutilana ja varavuoteena toimiva dinetti sekä pentteri. Ne löytyvät P76 Weekendistäkin, ja ihan tutuin järjestelyin.
{360_2}
P76 on isompaa P79:siä 25 senttiä lyhyempi ja kapeampi. Tässä tapauksessa leveysero on merkittävämpi. Tiloissa eroina on keulakajuutan pistopunkka ja käännettävä avotilan peräsohvan selkänoja, jotka puuttuvat P76:sta. Sen sijaan avotilan pitkä HT-kate on P76:ssa vakiona. Kattoikkuna maksaa vähän yli tonnin.
Konevaihtoehtoina P76:een on tarjolla 150- tai 225-hevosvoimainen Mercury. Lähtöhinnat asettuvat 90 000 euron molemmille puolille.