Uudessa 400 Flyssa terassit keräävät toki ensihuomion, ja ihan aiheesta. Ne muodostavat yhdessä peräkannen ja uimatason kanssa 40-jalkaisten kokoluokkaan aivan poikkeuksellisen laajan ulko- ja oleskelutilan. Kokonaisuuteen sopii enemmän kuin hyvin peräpeilin ulkopentteri, kokonaan avautuva kansisalongin takaseinä sekä avotilan suuntaan laajennettavissa oleva kansisalongin sohva.
Pentteri on nykysuuntauksen vastaisesti hieman edempänä, sisäohjaamon vieressä. Pentteri toteutus on kuitenkin mainio ja tilaa kokkailuun on hyvin.
Majoituskannen tilaratkaisu perustuu kahteen makuukajuuttaan ja kahteen toilettiin. Omistajan sviitti on sijoitettu keskiveneeseen, jossa neliöitä on paljon mutta korkeudesta paikoin hiukan pulaa. Viimeistely ja viihtyisyys on Galeonin tapaan kuitenkin huippuluokkaa.
Omistajan kajuutan yhteydessä on styyrpuurin puolella privaatti toiletti, johon kuuluu myös erillinen suihkukomero.
Keulakajuutassa on saksivuode, jonka puoliskot voi liu'uttaa yhteen tai erikseen, miten majoittujille sopii. Yleistoilettiin on sisäänkäynti sekä keulakajuutasta että käytävältä.
Yläohjaamo on venytetty äärimmilleen, joten kompromissit ovat vähissä. Yläkannen takaosa on varattu suurelle sohvalle, jonka päädyn voi nostaa ylös selkänojaksi, jos haluaa ottaa rennosti ja nostaa jalat sohvalle. Ohjaamossa on tuplapenkki ja sen vieressä kompakti kulmasohva, jota erottaa pääsohvasta pentterimoduuli.
Moottorivalikoima on Galeonille tyypilliseen tapaan laaja. Yhteistehoskaala alkaa 450:stä ja päättyy 880 hevosvoimaan ja voimansiirtoratkaisuja on kolme: akselit, perävetolaitteet tai pod-vetolaitteet. Mitä moottorivaihtoehtoihin tulee, niin kahdella 380-hevosvoimaiselle Volvo Penta sisäperädieselillä varustettu messuvene lienee aika optimaalisesti kultaisella keskitiellä.