Sarjatuotannossa olevien dieselperämoottorien nopeusennätysten mittaaminen on aika pienen piirin laji, sillä mahdollisia yrittäjiä on tällä haavaa kaksi, brittiläinen Cox ja ruotsalaista Oxe. Molemmilla on tuotannossa 300-hevosvoimainen dieselperämoottori, mutta nopeusennätystehtailuun on ainakin toistaiseksi osallistunut vain Cox, joka paranteli marraskuun alussa omaa ennätystään neljästi.
Erityisen huikeissa lukemissa ei vielä olla, mutta eipä nopeusennätystehtailu ehkä ihan luontevin ja merkittävin mittari ensisijaisesti ammattikäyttöön suunnatuille dieselperämoottoreille oikein olekaan. Joka tapauksessa Cox on asentanut ennätysajoja varten 300-hevosvoimaisen ja 4,4-litraisen turbodieselinsä 21-jalkaiseen Hallett Vector -kilpaveneeseen. Mittaustulos on lentävällä lähdöllä ajetun kilometrin mittaisen suoran keskinopeus.
Coniston Speed Week -tapahtumassa ajettu yritys päätyi 62,27 maamailin tuntinopeuteen eli tutummin 100,2 kilometriin tunnissa tai 54,1 solmuun. Nopeusennätykseksi saavutus ei ole moottorin teho ja veneen koko huomioiden erityisen huima. Jo monet 300-hevosvoimaisella bensiiniperämoottorilla varustetut vakioveneet yltävät yli 50 solmun huippunopeuksiin.