Mahi Two on neljä metriä pitkä epäsymmetrinen komposiittipötkylä, jonka pohjassa on köli, pinnassa aurinkopaneelit ja sisällä autonomian mahdollistavaa tekniikkaa. Propulsiona on Torqeedo Cruise 2.0 Pod eli kaksikilowattinen pohjan läpi asennettuun vetolaiteeseen yhdistetty sähkömoottori.
Moottorin osalta kyse on vakiomallista, mutta vetolaitteen Mahin kehitystiimi viritti kääntyväksi ja siten alusta ohjaavaksi, koska peräsimen vikaantumisriskistä haluttiin eroon. Akkuina on kaksi Torqeedon 24 voltin litiumakkua, joita ladataan aurinkopaneeleilla, jotka pyörittävät myös aluksen muita toimintoja.
Syyskuussa 2021 Mahi Two jätti Espanjan rannikon taakseen ja suuntasi Atlantin ylitykseen. Alku sujui lupaavasti aluksen selvitessä niin myrskyistä kuin muistakin haasteista, kuten odotettua pilvisemmästä säästä, minkä takia aluksen kulkunopeutta jouduttiin hieman hidastamaan.
Tammikuussa alkoi kuitenkin ilmaantua ongelmia energiankulutuksen noustessa jyrkästi. Etäohjailutiimi pelkäsi virran kulutuksen kasvun johtuvan pilssipumppujen aktiivisesta toiminnasta, mikä taas tarkoittaisi aluksen vuotavan. Muutama päivä myöhemmin yhteydet Mahiin katkesivat kokonaan. Viimeisimmäksi paikkatiedoksi jäi piste vain noin 700 meripeninkulman päässä määränpäästä. Etsintätöihin osallistuivat muun muassa samoihin aikoihin Atlantilla soudelleet Atlantic Challenge -soutukilpailun osallistujat.
Kaksi kuukautta katoamisen jälkeen Mahi yllättäen löytyi. Se oli kuin olikin pinnistellyt loppumatkan omatoimisesti, ja karauttanut perille Karibialle, Ranskan hallinnoiman Martiniquen rantahiekkaan. Aikaa ylitykseen kului lopulta kuusi kuukautta ja matkaa kertyi kaikkiaan 4 300 meripeninkulmaa.