Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä, ja sen vakavin ympäristöongelma on rehevöityminen. Yhteistyöllään Tokmanni ja John Nurmisen Säätiö pyrkivät nostamaan Itämeren tilaa ja suojelutyön merkitystä esille sekä tarjoamaan Tokmannin asiakkaille konkreettisen ja todella helpon keinon osallistua Itämeren suojeluun.
– Tuemme John Nurmisen Säätiötä erittäin mielellämme, sillä säätiön tekemä työ Itämeren suojelemiseksi on konkreettista ja vaikuttavaa. Itämeri valuma-alueineen myös koskettaa suurta osaa asiakkaistamme ja meistä tokmannilaisista, vastuullisuuden projektipäällikkö Terhi Uusitalo Tokmannilta kertoo.
– Olemme järjestäneet vastaavanlaisen kampanjan jo kahdesti ja saaneet niistä runsaasti kiitosta. Myönteisen vastaanoton kannustamana ja John Nurmisen Säätiön 30-vuotisjuhlavuoden kunniaksi toteutamme kampanjan jälleen erittäin mielellämme. Kampanjan myötä Pisaran tuotteiden ostaminen on entistäkin fiksumpaa, sillä siten jokainen voi osallistua Itämeren suojeluun, hän jatkaa.
Tokmannin lahjoituksella tuetaan konkreettista suojelutyötä
Yhteistyön avulla kertyvä lahjoitus tullaan ohjaamaan John Nurmisen Säätiölle Itämeren pelastushankkeisiin. Säätiön hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa vähentämällä mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä sekä jakamalla tietoa Itämeren tilasta. Säätiön työtä ohjaavat mitattavat tulokset ja vaikuttavuus.
– Lahjoitusten avulla voimme varmistaa toimintamme jatkuvuutta, sanoo John Nurmisen Säätiön toimitusjohtaja Annamari Arrakoski-Engardt.
John Nurmisen Säätiön hankkeissa vähennetään mereen päätyviä ravinteita, poistetaan meressä jo olevia ravinteita sekä vaikutetaan laajasti Itämeren suojeluun ja päätöksentekoon Itämeren hyväksi.
– Parhaillaan käynnissä olevissa hankkeissa muun muassa parannetaan ravinnetasapainoa, kehitetään lannoitteiden kuljetusta ja käsittelyä, vähennetään biokaasutuotantoon liittyviä ravinnepäästöjä, niitetään ruovikoita, tuotetaan Itämereen liittyvää koulutusmateriaalia ja osallistutaan aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun, Arrakoski-Engardt luettelee.
Pisara sopii hyväntekeväisyyskampanjaan jälleen erinomaisesti
Tokmannin ja John Nurmisen Säätiön yhteisissä hyväntekeväisyyskampanjoissa näkyvästi esille tuotu Pisara on halpakauppaketjun oma, kauneuteen ja puhtauteen keskittynyt tuotemerkki. Vuonna 2019 lanseeratun merkin valikoimissa on lähes 200 ihon-, hiusten- ja vartalonhoitoon sekä muuhun henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvää tuotetta.
Tokmanni kertoo Pisara – Itämeren puolesta -hyväntekeväisyyskampanjastaan aktiivisesti muun muassa myymälöissään, mainoksissaan, verkkosivuillaan ja sosiaalisen median kanavissaan. Lisätietoa kampanjasta ja Pisaran tuotevalikoimasta löytyy esimerkiksi kampanjasivulta www.tokmanni.fi/itamerenpuolesta.Lue lisää Itämerestä ja sen suojelusta John Nurmisen Säätiön verkkosivuilta www.johnnurmisensaatio.fi sekä Tokmannin vastuullisuustyöstä Tokmannin verkkosivuilta ir.tokmanni.fi/vastuullisuus.