Tunnettu teknisten veneilyvaatteiden valmistaja Henri-Lloyd palaa Suomen markkinoille muutaman vuoden tauon jälkeen. Uudelleenlanseerauksen takana on maahantuoja Trendpoint, joka kertoo tavoitteekseen laajentaa jälleenmyyjäverkostoa merkittävästi vuoden 2025 aikana.

Henri-Lloydin tuotteita on jo saatavilla esimerkiksi Marinekauppa-myymälöistä, mutta virallinen paluu julistetaan Helsingin venemessuilla 2025. Uudistunut valikoima yhdistää brändin klassiset tuotteet moderniin designiin.

Alan pioneeri

Henri-Lloydin tarina alkoi vuonna 1963, kun Henri Strzelecki perusti yrityksen ja alkoi kehittää vedenpitäviä vaatteita. Yritys teki nopeasti läpimurtonsa teknisissä veneilyvaatteissa, ja siitä tuli alan pioneeri innovaatioiden, kuten saumateippausten ja ensimmäisen nylonavovetoketjun, ansiosta.

Vaatemerkin tuoreimmat innovaatiot ja kehitystyöt näkyvät muun muassa yhteistyössä Nautor Swanin kanssa sekä yrityksen uuden hallituksen puheenjohtajan, purjehduksen huippunimen Knut Frostadin, nimityksessä. Vuonna 2024 Henri-Lloyd toimi myös Ison-Britannian America's Cup -joukkueen pääsponsorina.

Nykyinen mallisto sisältää teknisiä veneilyvaatteita, kuten Offshore-asu Elite ja One Design -malli Dynamic, sekä kevyempiä Coastal-takkeja, kuten Sail ja Breeze. Lisäksi mukana on suosittuja lifestyle-tuotteita, kuten Consort Round The World -takki ja klassinen Voyager Rugby -paita.

www.trendpoint.fi