Yamahan entistä suurempien ja tehokkaampien perämoottorimallien tulo on ollut julkinen salaisuus jo pitkään, mutta tarkempaa tietoa projektista ei ole ollut. Lähinnä on arveltu sitä, lähteekö tulevat tehomallit kehkeytymään olemassa olevaa F300 V6 -moottoria ahtamalla vai F350 V8 -mallia virittämällä.
Nyt nettiin on tihkunut epävirallisia kanavia pitkin virallista tietoa uutuuksista. 425 hevosvoimaa otetaan ulos 5,6-litraisesta vapaasti hengittävästä V8-moottorista, jossa on yhteensä 32 venttiiliä, polttoaineen suorasuihkutus ja poikkeuksellisen korkea, 12,2:1 puristussuhde.
Ohjausjärjestelmä on täysin sähköinen, ja uutuudet ovat luonnollisesti yhteensopivia Yamahan HelmMaster-joystickin kanssa. Perinteisen Yamahan harmaan lisäksi koneet tulevat saataville myös valkoisina.
Siinä missä yhdysvaltalaisvalmistajat Evinrude ja Mercury ovat ryhtyneet muotoilemaan uusia moottoreitaan korostetun kulmikkaiksi, pitäytyy Yamaha pyöreän solakissa muodoissa, mikä osaltaan hiukan hämärtää uutuusmoottorien fyysistä kokoa.
Painoa koneille on kertynyt paljon, rikipituudesta riippuen 432–453 kiloa. Keveimmilläänkin Yamahan uusi jätti painaa siis reilut 170 kiloa enemmän kuin Yamaha F300, yli 80 kiloa enemmän kuin Yamaha F350 tai noin 130 kiloa enemmän kuin Mercuryn Verado 400R.