Katamaraanimarkkina kasvaa maailmalla kovaa vauhtia. Katit eivät kallistele ja niissä on reilusti tilaa, mikä miellyttää maksuvalmista asiakaskuntaa. Baltic ei ole jäänyt sivusta seuraamaan, vaan lähtee ennakkoluulottomasti kilpailemaan myös monirunkomarkkinaan. Valttina on luksusluokan maine ja laatu, jota varsinaisilla katamaraanivalmistajilla ei ole.
Ensimmäisen veneen tilaus on allekirjoitettu kuluvan vuoden kesäkuussa ja veneen suunnittelu ja laskelmat ovat jo pitkällä. Muottien rakennus alkaa kuluvan kuun aikana ja vene toimitetaan asiakkaalle kesällä 2027.
Vene on suunniteltu mahdollisimman sulavalinjaiseksi ja kulkemaan missä päin maailmaa vain. Katin ulkolinjojen sulavuuden lisäksi myös sisustuksen muotoiluun on kiinnitetty Balticin mukaan erityistä huomiota. Baltic 107 on suunniteltu mahdollisimman autonomiseksi, joka tarkoittaa runsasta määrää aurinkopaneeleita ja muita sähköntekovempeleitä. Ympäristöajattelu on valmistajan mukaan huomioitu lähes kaikessa.
Baltic 107 Catamaranin on piirtänyt tämän hetken huippusuunnittelija Olivier Racoupeau ja suorituskyvyn pitäisi myös olla kohdillaan, omistajan vaatimuksesta myös kevyillä tuulilla. Reippaasti yli 100 jalan pituuden lisäksi leveyttä on 13 metriä. Molemmissa rungoissa on nostokölit, joiden syväys vaihtelee 1,7 ja 5,0 metrin välillä. Kuivapainoksi on suunniteltu 85 tonnia.