Busterilla ja Yamarinilla ei silti tarvitse huolestua, sillä myyntitilastojen kärkeä Boston Whaler ei tule kolkuttelemaan. Siitä pitää Yhdysvalloissa valmistettujen veneiden tuontitullit ja Boston Whalerin oman arvon tunteva hinnoittelu huolen. Suomessa 240 Vantagen hinta asettunee 150 000 euron luokkaan.
Mutta kyllä 240 Vantagesta voi ihan hyvin premiumin maksaakin. Vaikka kyse on korkeintaan keskikokoisesta Whalerista, on laatuvaikutelma ja rakenne kuin isommissa.
7,5-metrin pituuteen on saatu pakattua paljon toiminnallisuutta ja sen mukana tuomaa monikäyttöisyyttä. Vantage toimii sekä kalastus-, vesiurheilu- että päiväretkiveneenä.
Taka-avotilassa on kahta ensin mainittua aktiviteettia ajatellen sopivan väljää. Paapuurin takanurkassa on sumppu, joka toimii yhtä hyvin myös kylmälokerona, roskiksena tai säilytystilana. Peräpeiliin on upotettu pehmustettu ja selkänojallinen kahden istuttava klaffipenkki.
Paapuurin laidalta löytyy muunneltava istuinsaareke, jonka muuntuu selkä-selkää vasten istuttavasta paripenkistä loikoilutasoksi. Penkin uumenissa on säilytystilaa ja eristetty, itsetyhjentyvä kylmälaatikko.
Styyrpuurin puolelle saa lisävarusteena lipaston, joka tarjoaa työ- tai tarjoilutason sekä lisää aina tarvittavaa säilytystilaa. Sitä tosin kyllä riittää muutenkin, sillä turkin alla on kookas eristetty sumppu, joka toimii yhtä lailla myös tavallisena säilytystilana. Sen luukku tosin on sijoitettu käytön kannalta hieman haasteellisen ahtaaseen paikkaan pulpettien väliin.
Ohjaamon yleisnäkymä on hillityn moderni. hallintalaitteet ja kytkimet on koottu säntillisiin riveihin ja sijoittelu on esimerkillisen selkeää. Luonnikkaan ajoasennon löytämisessä avittaa sekä tilttiratti että penkin korkeus- ja etäisyyssäädöt.
Apukuskin pulpetin sisälle on saatu mahdutettu yllättävänkin tilavalta vaikuttava toiletti, joka parantaa pitkäksi venyvän veneilypäivän mukavuutta huomattavasti. Toiletti toimii tarvittaessa myös pukuhuoneena tai varastona.
Keulaan siirrytään tuttuun tapaan tuulilasin läpi. Vantagessa on aukeavan tuulilasin keskiruudun lisäksi myös monista lämpimään ensisijaisesti suunnitelluista bowridereista puuttuva pulpettia väliovi, joka parantaa aivan oleellisesti ohjaamon ja matkustamon viimansuojaa.
Keulan avotila on suunniteltu oikeasti myös oleskeltavaksi, mistä kertoo selkänojia myöten saumattoman yhtenäiset ja mukavat pehmusteet, paikka pöydälle, mukitelineet, latauspisteet ja pientavaratilat. Sohvan alta löytyy monipuolisesti tilaa isommille ja myös pidemmille esineille, kuten vavoille. Kokonaisuuden kruunaa sohvan sisään integroitu keulan oma kylmälaatikko.
Kylmälaatikoiden lisäksi myös makeavesijärjestelmä kuuluu vakiovarustukseen ja vesipisteitä on saatavilla useita. Vakiona tulee avotilan ja toiletin pesualtaat ja hanat, lisävarustelistalta löytyy käsisuihku sekä keulaan että perään tai vaikka molempiin. Keulatason ison luukun alla on tilaa ankkurille tai sähköiselle ankkurivinssille sekä styyrpuurin puolelle avautuville pitkille keulaportaille, jota ulottuvan veden rajaan saakka.
Kuomu- ja katosvaihtoehtoja on useita ja ne kaikki valitaan lisävarustelistalta. Tarjontaa alkaa istuimien suojahupuista ja jatkuu satamapeitteellä. Biminitop tarjoaa jo vähän suojaa myös auringolta ja sateelta. Vesiurheilukaareen voi yhdistää kuomukatoksen ja lujitemuoviseen HT-katokseen sekä biminiin ohjaamon ja matkustamon sulkevat taka-, etu- ja sivuseinämät.
Runkoväri on vakiona valkoinen, optiona on valittavissa ruskeaa, vihreää, sinistä ja harmaata pastellisävyä. Konetarjonta alkaa 250-hevosvoimaisesta ja yltää 400-hevosvoimaiseen Mercuryyn. Väliin mahtuu 300- ja 350-hevosvoimaiset optiot, joista jälkimmäisellä Vantagelle kuulutetaan 43 solmun huippunopeus.
240 Vantage on Whalerien tapaan tuhdisti tehty ja yleensä myös varusteltu, mikä nostaa jo kuivapainonkin kahteen tonniin, joten ihan vähällä liikettä ei muodostu. Toisaalta ominaisuuksien voi olettaa olevan sellaiset, ettei suorituskyvyn hyödyntämistä ihan perusmyräkät estä.