Club Swan 36 on Nautorin näkemys nykyaikaisesta yksityyppiraaserista. Verrattuna viidenkymmenen vuoden takaiseen 36-malliin, voi nähdä huiman kehityksen teknologiassa. Kantosiivillä ja sukellusvenemäisellä keulalla varustetun hiilikuituhirmun voi kuvitella vaativan miehistöltään ilma-aluksen kuljettamiseen sopivia propuskoja.
Kun veneen malli on näin radikaali, eivät perinteiset ratkaisut edes apukonepuolella tunnu oikein sopivilta. Niinpä uuden pikku-Swanin yhteistyökumppaneina ovat Torqeedo sähkömoottoriosaamisellaan ja BMW akkutekniikallaan.
Club Swan 36:ssa tulee olemaan Torqeedo Cruise 10 -mallinen apukone, josta irtoaa Torqeedon kuvaelman mukaan 20-hevosvoimaista polttomoottoria vastaava teho, vaikka moottorin 10 kilowattia on oikeasti 13,6 hevosvoimaa. Se saa virtansa BMW:n i3- ja i8-autoissa käytetystä litiumakuista.
48-voltin järjestelmän kerrotaan olevan energiatiheydeltään 70 % tiheämpi ja kestävän käyttöä 50 % pidempään kuin tavalliset meriolosuhteisiin suunnitellut litiumakut.
Koska uusi Swan on nimenomaan raaseri, on vetoyksikkö potkureineen nostettavissa kokonaan ylös. Moottori toimii myös generaattorina, kun potkuri jätetään pyörimään purjehduksen ajaksi. Toimintasädettä saa kasvatettua lisäkuilla tai generaattorilla.
Järjestelmään on integroitu gps ja akkuvalvonta ja se tarjoaa reaaliaikaista tietoa toimintasäteestä ja akkujen käytöstä. Torqeedo tarjoaa järjestelmälle peräti kahdeksan vuoden rajatun takuun.