Galeon ja sen hovisuunnittelija Tony Castro tunnetaan innovatiivisista ratkaisuista, eikä uusi 325 GTO tuota pettymystä. Täysleveän tuulilasin läpikulku tapahtuu paapuurin laidalta. Tuulilasin aukeava ruutu on iso ja aukeaa tavanomaisesta poiketen alas eli sisään. Ikkunaruudun ohella operoidaan tavanomaiseen tapaan pientä alaovea ja harvinaisempaa HT-katon liukuluukkua.
Keulan avotila on kansimuotin levennyksien ansiosta varmasti kokoluokan suurimpia. Mutta ei tilaa näyttäisi puuttuvan taka-avotilan kolmelle sivulle levittyvästä sohvaryhmästäkään. Peräsohvan selkänojat voi kääntää, joten istuskelu onnistuu sekä perän että keulan suuntaan Kookas pentteri on lähellä, paapuurin laidalla. Lisävarusteena sohvaryhmää voi täydentää korkealla aurinkokannella (7 040 €), joka ulottuu perämoottorien päälle.
Ulkotilojen osalta kokonaisuuden kruunaa kuitenkin vakiona oleva paapuurin avattava laitaterassi, josta alkaa muodostua jo Galeonin tavaramerkki. Täysleveä tuulilasi ja kookas kovakatto ovat Suomen olosuhteita ajatellen plussaa, ja kuvien perusteella kannen alta löytyy toiletin lisäksi asialliset majoitus- ja oleskelutilat neljälle.
Moottorivaihtoehtoja on kolme ja moottoreita aina kaksi, kaikki Mercuryja. Vakiokoneina on kaksi 300-hevosvoimaista V8:a, vaihtoehtoina 350- ja 400-hevosvoimaiset mekaanisesti ahdetut suorat kuutoset, niistä jälkimmäiset kireinä Mercury Racing -versioina. 325 GTO on ensimmäinen perämoottori-Galeon, muttei viimeinen. GTO-sarja laajenee pian kahdella muulla mallilla, jotka vievät tarjonnan yli 40-jalan kokoluokkaan saakka.