Reactor 40 on tarkoitettu erityisesti hydrauliohjauksella varustettuihin veneisiin, mutta siitä on saatavana versiot myös mekaanisella kaapeliohjauksella tai sähköohjauksella varustettuihin veneisiin.
Garminin mukaan Reactor 40:n entistä älykkäämpi logiikka vähentää turhia peräsimenliikkeitä ja pitää kurssin tasaisemmin ja vähemmällä virrankulutuksella kuin aikaisemmat pilotit.
Suuntatietojärjestelmän luvataan pitävän kurssin käytännössä kaikissa sää- ja tuuliolosuhteissa jopa 2 asteen tarkkuudella. Laite tukee myös muiden valmistajien GPS-kompasseja tai suuntatietoantureita NMEA2000-verkon yli.
Järjestelmässä on kaikki aikaisemmista valmistajan autopiloteista tutut ominaisuudet kuten ShadowDrive-järjestelmä, joka poistaa automaattiohjauksen käytöstä automaattisesti, kun ruoria käännetään.
Reactor 40 -autopilottia voi hallita suoraan yhteensopivalla Garmin-monitoiminäytöllä, ja se tukee automaattista opastusta, kun käytössä on BlueChart g2 Vision -merikartta.
Reactor 40 -toimituspakkausten hinnat ilman GHC 20 -hallintapaneelia alkavat 1 499 eurosta. Sillä saa mekaanisen aloituspakkauksen. Hydrauliohjaukseen sopiva paketti on sata ja sähköohjaukseen tuhat euroa kalliimpi. GHC 20 -hallintapaneeli nostaa pakettien hintoja 300 eurolla.
www.garmin.fi