Italialaisissa Open-tyyppisissä spoortcruisereissa on vanhaan hyvän ajan henkeä. Tiikkinen keulakansi on litteä ja leveä, ykisosainen tuulilasi valtava ja kookas uimataso rehdisti erillään rungosta. Kaiteita tai kattoa ei ole, nehän vain pilaisivat yksinkertaisen puhtaat linjat.
Uudelletyylitelty Itama 45 RS poikkeaa edeltävästä S-mallista vain vähän, ja hyvä niin. Se tihkuu yhä iätöntä seksikkyyttä ja ajatonta välimeren glamouria.
Ehkäpä rohkein muotoilullinen myönnytys nykyajalle on peräpeili, joka on nyt kallistettu eteenpäin. Tuulilasit jatkuvat sivuilla aivan perään saakka. Uimataso on hydraulinen ja peräpeilistä työntyy napin painalluksella ulos teleskooppimallinen lankonki.
Avotilan tilaratkaisu on ennallaan, mutta pöytä on nyt lakattua tiikkiä. Myös sisutuksen tyyliä on päivitetty, mutta tilaratkaisun osalta ainoastaan toilettimoduuli on uusi. Tilaratkaisuja on tarjolla entiseen tapaan kaksi. Keulaan sijoitetun mastersviitin oheen voi valita joko pienemmän salongin ja vieraskajuutan tai tilavamman salongin.
Konehuoneessa on nyt pari 550-hevosvoimaisia Cumminseja. Voima välittyy veteen luonnollisesti suoran akselivedon kautta. Huippunopeudeksi ilmoitetaan 34 solmua, mikä näyttää riittävän vauhdikkaalta olematta kuitenkaan epätyylikkään repivää.