Princess hyödyntää V-sarjan sportcruisererissa ja S-sarjan pienellä yläohjaamolla varustetuissa sportbridge-tyyppisissä malleissa samoja runkoja – ja itse asiassa myös täysin samoja tilaratkaisuja.

Siksi ei ole kovin suuri yllätys, että viime tammikuussa lanseeratun S78:n rinnalle on tulossa V78. Merkittävin mallien välinen ero on se, että V78:ssa on yläohjaamon tilalla suurella kattoluukulla varustettu lasikatto.

25-metriä pitkän ja yli 50 tonnia painavan sporttijahdin konehuoneessa on kaksin kappalein MANin V12-dieseleitä, joko 1 800- tai 1 900-hevosvoimaisina versioina. Huippunopeudet hipovat 40 solmua, mutta silloin polttoainetta palaa 6 000 litran tankista liki infernaalista tahtia.

Kannen alla on neljän makuukajuutan layout. Kaikissa makuukajuutoissa on luonnollisesti omat wc- ja suihkutilat. Perästä löytyy sekä kumivenetalli että miehistöhytti.

Kansitason oleskelutilat ovat huikeat. Pentteri on nykymuodin mukaisesti kansisalongin takaosassa, mistä onkin jouhevaa tarjoilla sekä ulos että sisään. Peräkannen aurinkotasot ja sohvat ovat liikuteltavissa monipuolisesti yhteen tai erilleen. Toinen – tai oikeastaan kolmas – oleskelutilakokonaisuus löytyy keulakannelta.

Normilottovoitolla V78 jää vielä haaveeksi, sillä verottomat tehdashinnat starttaavat hieman alle kolmesta miljoonasta englannin punnasta.

www.princessyachts.com

www.princess.fi