Quicksilverin pienimmän bowriderin mallimerkinnässä on ollut vähän "ilmaa", sillä viisimetristä venettä on venytetty mallimerkinnässä puolella metrillä. Ensi joulukuussa Pariisin venemessuilla esiteltävä uusi malli yltää parikymmentä senttiä lähemmäs.
Korkeat ja pystyt laidat lupailevat tehokasta tilankäyttöä, mutta tilaratkaisu on monesta muustakin bowriderista tuttu: taka-avotilassa on suora peräsohva ja ohjaamon erillisistuimet, etuavotilassa u-sohva. Lisävarustelistalta löytyy lisäkalustusta taka-avotilan pöydän ja molempien sohvien aurinkotasotäytteiden muodossa. Alle 5,5-metristen kokoluokassa jääkaappi on vielä harvinainen lisävaruste (1 040 €), mutta Quicksilveriin saa senkin.
Moottorivaihtoehdot alkavat 80-hevosvoimaisesta ja jatkuvat 100-heppaisen kautta 115-hevosvoimaiseen. Merkkinä on tuttuun tapaan Mercury. Huippunopeuksiksi kaavaillaan 28, 32 ja 36 solmua. Ohjaus on vakiona hydraulinen ja polttoainetankki on malliltaan kiinteä. Sen tilavuus on 110 litraa, mikä on kokoluokan suurimpia.
Pakettihinnat alkavat 25 000 eurosta. Smart Edition (bimini-katos, keulan ja perän aurinkotasot sekä pöytä) ja Electronic Pack (7" Simrad plotteri ja Fusion stereot) -varustepaketit maksavat hiukan yli 2 000 euroa kummatkin. Lisäksi tarvitaan ainakin kuomuseinät (620 €) ja tuulilasinpyyhin (220 €), kenties myös vetokaari (660 €). Ulkonäköä voi ehostaa keinotiikkiturkilla (Flexiteek, 1 960 €) ja tumman harmaalla runkovärillä (550 €).
Kaksi jälkimmäistä on vakiona Uttern T53:ssa, joka on logoja lukuun ottamatta sama vene kuin Quicksilver. Suomessa keskitytään kuitenkin Quicksilveriin, sillä Utternilla ei tällä hetkellä ole aktiivista myyjää.