Esteettisyys on ollut Rivalle aina tärkeää ja tunnusomaista, joten HT-katoksen lisääminen alunperin avomalliksi piirretty veneeseen ei ole ihan pikkujuttu. Varsinkaan kun 56-jalkaista Rivale-sportcruiseria on pidetty yhtenä moderneista Riva-klassikoista.
Niinpä Riva on jättänyt Rivalen tuulilasin profiilin rauhaan ja lisännyt kokonaisuuteen enemmän T-top-tyylisen katoksen. Lopputulos on ainakin huomattavasti tyypillisiä kattoon asti yltävillä tuuli- ja sivulaseilla varustettuja HT-sportcruisereita ilmavampi.
Tiloiltaan ja tekniikaltaan Rivale on muutoin ennallaan. Avotilassa on tilaa ylelliselle oleskelulle. Uusi katos suojaa etenkin ohjaamoa ja sohvaryhmää, perän aurinkolavetti jää avoimeksi. Sisätiloissa kiiltää ja peilaa kilpaa lakattu jalopuu, lasi ja kiillotettu rosteri. Nahka on aitoa ja pehmeää.
Sisätilat on jaettu kolmeen makuukajuuttaan, kolmeen toilettiin, pentteriin ja sisäsalonkiin. Moottoreina on kaksi MANin V8-dieseliä, tehoiltaan joko 1 000- tai 1 200-hevosvoimaa. Niillä hieman yli 17-metrinen ja noin 30 tonnia painava Rivale liikahtaa 34–38 solmua.