Liki 20-metrinen CAT63 on rakennettu ja suunniteltu Soyaslanin omin voimin ja luksuskatin sisätilojen tyylistä on vastannut nimekkään kansainvälisen studion tai sisustussuunnittelijan sijaan paikallinen suunnittelutoimisto. Kokemusta tekijöillä on kuitenkin jo yli sadan aluksen valmistamisesta.
CAT63 on kieltämättä äärimmäisen modernin näköinen taaksepäin kallistettuna keulineen ja voimakkaasti viistettyine ruffin kattoineen. Lisäksi rungon korkeus nousee silmiinpistävän voimakkaasti perästä keulaa kohti liikuttaessa. Kannessa on käytetty runsaasti tiikkiä ja siitä on tehty ilmeisen tarkoituksella varsin tasainen.
Soyaslanin mukaan tämän kokoisen ja näin erikoisen aluksen valmistaminen kylmälaminoimalla kertoo valmistajan pitkästä kokemuksesta tämän valmistustavan kanssa. Valmistajan edustaja kehuu, että puun käyttäminen veneen valmistuksessa ei mitenkään erota venettä ulkoapäin katsottaessa lasikuituveneistä, mutta että sen tunnelma on käytännössä lämpimämpi. Soyaslanin mukaan puu on materiaalina myös lasikuitua parempi eriste ja sietää olosuhteita paremmin kuin puhdas lasikuitulaminaatti.
Veneessä on käytetty uudenaikaista tekniikkaa kuten litiumakkuja ja aurinkopaneeleja. Litiumakut takaavat sen, että aurinkokennojen tuottama sähkö latautuu tehokkaasti. CAT63:n matkanopeus on noin 8,5 solmua huippunopeus 10 solmua. Litiumakuston kapasiteetti on peräti 60 kilowattituntia ja aurinkopaneelien teho 8 x 430 wattia. Purjeala on 158 neliömetriä ja koepurjehdukset ovat kuulemma olleet vakuuttavia.
Tätä juttua tehdessä meillä ei ollut vielä käytössä valmistajan pohjapiirroksia, vain esittelyvideot veneen sisätiloista. Venäjän sisätilat ovat värimaailmaltaan hillittyjä ja tilaa riittää vaikka mihin, kun tämän kokoisesta paatista on kyse. Veneitä rakennetaan tilauksesta ja tilaajan mieltymysten mukaisilla varusteilla ja sisustuksella. Hinnasta voi neuvotella suoraan valmistajan kanssa.