Tyden tiedotteen mukaan akkukäyttöisen The Iconin toimintasäde on 24 solmun nopeudella peräti yli 50 meripeninkulmaa. Veneen huippunopeus sijoituu noin 30 solmun tienoille. Foileilla hyötysuhde paranee jopa 80 prosenttia tavanomaiseen venerunkoon verrattuna. Lisäksi ne parantavat nopeutta ja mukavuutta ajon aikana.

Tekniikkaa ja vielä enemmän tekniikkaa

Veneen suunnittelulle on ominaista litteä trimaraanityyppinen runko ja "prismamainen" kansirakenne. Pimeällä rungon ja kansirakenteen värimaailmaa korostavat Ledivalonauhat. Sisätiloissa on seisomakorkeus koko hytin mitalta. BMW:n suunnitteleman ohjaamon jakkaran voi kääntää taaksepäin, jolloin perämieskin voi osallistua kanssakäymiseen.

Ohjaamon keskellä on 32-tuumainen digitaalinen kosketusohjausyksikkö, jossa on 6k:n resoluutio ja joka on suunniteltu näyttämään ja tuntumaan BMW:n iDrive-käyttöjärjestelmän kaltaiselta. Samaan syssyyn on integroitu myös ääniohjaus. Matkustamon ja ohjaamon jokainen yksittäinen huonekalu on valmistettu rakeisesta metallista, joka heijastaa auringonvaloa ympärilleen kuin aallot vedessä, tiedotteessa väritetään.

Käytännössä hytin seinät koostuvat kauttaaltaan lasipaneeleista. Ratkaisun ansiosta meri on alati läsnä The Iconin matkustamossa. Lasisuus ulottuu myös hytin peräosassa olevaan sisäänkäyntiin, joka on 4,5 metriä leveä, liukuovin varustettu lasiseinä. Perän uimataso, tai oikeammin beach club, on tilava, joskin se kaiteettomana tuskin sopii matkustamiseen foilatessa.

Hyvät soundit

Dolby Atmos -järjestelmä tarjoaa vaikuttavan äänenlaadun ja yhtä vaikuttavan äänimaailman. Kaksinkertainen Oscar-voittaja Hans Zimmer oli mukana äänikonseptin suunnittelussa, johon kuuluu miellyttäviä, intuitiivisia ja toiminnallisia ääniä ajoäänen lisäksi.

The Icon on suunniteltu "sarjatuotteeksi, jossa on uraauurtavaa teknologiaa yksityiseen tai jopa kaupalliseen käyttöön" ja jonka tarkoituksena on "innostaa hiilidioksidivapaaseen liikkuvuuteen merellä". Vene on esillä Vieux Portissa Cannesin elokuvajuhlien ajan.