Ockelbo B25 CAB (2022–) – Jykevä jyrä
Ruotsalaismerkit ovat täysalumiinisten ohjaushyttiveneiden segmentissä vahvoilla. Ockelbo on Suomen markkinoilla vähän vieraampi brändi, mutta uuden B25 CAB -lippulaivan perusteella aivan syyttä suotta.
Ruotsalaisista täysalumiinimerkeistä etenkin Arronet ja Anytec nauttivat Suomessa varsin varauksetonta luottamusta vaativien, paljon veneitä käyttävien saariston yhteysveneilijöiden keskuudessa. Verrattain korkeasta hintapositiosta huolimatta niitä olisi viime vuosina myyty Suomessa enemmänkin, jos veneitä vain näille markkinoille olisi riittänyt.
Nykyinen Ockelbo-venemerkki on varsin läheistä sukua Anytecille. Omistaja on sama ja molemmat merkit tehdään samoin menetelmin ja materiaalein Anytecin Latviassa sijaitsevassa tehtaassa.
Merkkien välinen ero on pitkälti mallistorakenteessa. Anytecin tarjonta alkaa kutakuinkin sieltä mihin Ockelbon valikoima päättyy. Ohjaushyttiveneissä ”entrylevelin” muodostaa vuonna 2017 esitelty Ockelbo B21 CAB. Seuraava askel on viime kaudelle esitelty ja nyt koeajossa oleva B25 CAB. Sitten hypätään Anyteciin ja A27C:hen.
Vieritä vertailua
Ockelbo B25 CAB
Pituus x leveys | 7,87 x 2,55 m |
Paino | 1 990 kg |
Tehoalue | 225–300 hv |
CE-luokitus | C / 8 henk. |
Pakettihinta 300 hv | 156 200 € (Yamaha/Mercury/Suzuki) |
Lisätietoja | www.ockelboboats.eu |
Arronet 24'5 Surprise
7,48 x 2,40 m |
1 620 kg |
200–300 hv |
C / 8 henk. |
119 980 € (Suzuki) |
www.arronet.se |
Buster Magnum Cabin
7,58 x 2,55 m |
1 650 kg |
225–300 hv |
C / 8 henk. |
127 000 € (Yamaha) |
www.buster.fi |
Nordkapp RS 800C
7,49 x 2.52 m |
1 800 kg |
200–300 hv |
C / 8 henk. |
138 970 € (Mercury) |
www.nordkapp-boats.com |
TG 7.9 Supreme
8,02 x 2,60 m |
1 550 kg |
200–300 hv |
C / 9 henk. |
108 990 € (Suzuki) |
www.tgboats.fi |
UMS 800 HT
7,80 x 2,46 m |
1 760 kg |
200–350 hv |
C / 8 henk. |
116 350 € (Mercury) |
www.umsboats.fi |
Tykkää
- Jykevästi tehty
- Korkealuokkainen viimeistelty
- Hytin seisomakorkeus
- Väljät tilat
Älä tykkää
- Ääritilannekäytös (varauksin)
- Kapeat sohvat
- 20.09.2024 Testi Yamarin Cross 55 Bow Rider (2025–)
- 15.09.2024 Ensiesittely Beneteau First 30 (2025–)
- 01.10.2024 Uutinen Nimbus Group järjestelee tuotantoa
- 29.09.2024 Ensiesittely Silent 62 3-Deck Open (2024–)
- 25.09.2024 Ensiesittely AX/E 22 & AX/E 25 by Axopar (2025–)
- 02.10.2024 Näin se tehdään Sisämoottorin vaihto
- 26.09.2024 Ensiesittely Mercury Racing 150R/200R (2025–)
- 20.09.2024 Testi Yamarin Cross 55 Bow Rider (2025–)
- 10.10.2024 Video Nord Star 33+ Cruiser OB (2025–)
Uusimmat
- 14.10.2024 Uutinen Saaristomeren kansallispuisto kasvaa
- 13.10.2024 Uutinen Hauskaa vesiturvallisuuden oppimista syyslomalla
- 13.10.2024 Ensiesittely Hallberg-Rassy 370 (2026–)
- 12.10.2024 Uutinen Tyhjä vene rantautui Kuusisessa
- 12.10.2024 Ensiesittely Volvo Penta Joystick Surfing (2025–)
- 11.10.2024 Uutinen Keskusteluillassa puidaan Vesijärven historiaa ja nykytilaa
- 10.10.2024 Video Nord Star 33+ Cruiser OB (2025–)