Eastbayn sisustuksessa on perinteinen puutyötaito kunniassa. Puuta ja hienosti toteutettuja yksityiskohtia on paljon. Esimerkiksi ikkunoiden ja luukkujen kehykset sekä siellä täällä tarvittavissa paikoissa olevat kädensijat ovat kuin pienimuotoisia taideteoksia. Eikä puusisustuksen tunnelma unohdu edes raitatiikkilattialla ja wc-istuimien tiikkikansilla varustetuissa toileteissa.
Eastbay kuuluu siihen sarjaan, joka tuntuu olevan liian hieno ja huoliteltu vene nykyaikaan. Jälkimmäisen voi todeta vaikka katsomalla tiikkipartaaseen neljällä ristipääruuvilla kiinnitettyjen kaidetolppien ruuvinkantoja. Ne ovat päätyneet kaikki samansuuntaisiksi, jokaisessa tolpassa. Mutta ei siitä numeroa kannata tehdä. Iso numero ei ole myöskään mallimerkinnän 44, sillä veneen kokonaispituus on 48 jalkaa.
Kaikki Eastbayn tilat tuntuvat ylellisen väljiltä. Mukaan ei ole tungettu liikaa, mutta mitään ei tunnu puuttuvankaan. Ylellisen paljon vapaata lattiapinta-alaa omaava omistajan sviitti on keulassa.
Vieraskajuutoista tilavampi on paapuurin laidalla ja pienempi styyrpuurissa. Isompaan voi valita erillisvuoteet tai parivuoteen, pienempää varustaa toiveiden myös toimistoksi, kodinhoitohuoneeksi tai jotain niiden väliltä. Messuveneessä oli vuoteen lisäksi viinikaappi ja pyykinpesukone.
Ohjaamo, salonki ja pentteri muodostavat avaran kokonaisuuden kansitasolle. Kattoluukut, sivuikkunat ja takaseinän ikkuna aukeavat sähkötoimisesti, minkä jälkeen avotilakin liittyy varsin saumattomasti kokonaisuuteen.
Oikeastaan toiveisiin jää vain kaksi asiaa: salongin sohvan etupääty saisi olla käännettävissä matka-ajon ajaksi kartturin paikaksi ja joku voisi vihjata Grand Banksille kojelaudan integraation viime vuosien kehityksestä. Laitteet on Eastbayn tiikkisessä (mitenkäs muuten) kojelaudassa priimaa ja hyvässä järjestyksessä, mutta ohjaamon yleisilme on auttamattoman hajanainen ja vanhanaikainen.
Jaa hinta, vai? No, kallis on eli 1 280 000 euroa vapaasti tehtaalla ja verot päälle. Jos tarvitsee kysyä, niin tuskin on varaa....