Uusi sukupolvi erottuu vanhasta sekä ulko- että sisäilmeeltään. Muotoilu on etenkin pitkälle keulaan suorana jatkuvan kylkilinjan osalta melko rohkeaa ja vaatii hiukan tottumista. Tämäkin ilmaisu saattaa joillekin tuntua lievältä. Toinen selkeä muutos on runkoikkunoiden ennätyksellinen koko. Galeonin kyljet alkavat olla enemmän lasia kuin lujitemuovia.
Perässä on Galeonille tyypilliseen tapaan molemmin puolin avattavat laitaterassit, ja lasi-ikkunaa on riittänyt niihinkin. Paapuurin puolen terassi aukeaa pentterin ulkoilmabaaritiskiksi ja styyrpuurin puoli on synkronoitu laajennettavan sohvaryhmän kanssa.
U-mallinen pentteri avautuu perää kohti ja sen takanurkassa on täyskorkea kylmälaitetorni. Kansisalonki on pari askelmaa pentteriä ja isolla kulmasohvalla kalustettua takakantta ylempänä. Paapuurin laita on varattu kookkaalle U-sohvalle, toiselta puolelta löytyy kolmen istuttava suora sohva.
Sisäohjaamossa on tilaa kahdelle ja sivukannelle johtava liukuovi, mikä nopeuttaa ja helpottaa kipparin liikkumista ja osallistumista rantautumismanöövereihin. Ensisijaisesti 560 on ajateltu omistajan operoitavaksi, mutta luonnollisesti peräpeilin uumeniin saa myös miehistökajuutan.
Varsinaisen majoituskannen fasiliteetteihin kuuluu kolme makuukajuuttaa ja kaksi suihkukomerollista toilettia. Molemmilla alussa mainituilla ulkoisilla muotoseikoilla on vissi vaikutuksensa sisätiloihin. Runkoikkunat ovat keulakajuuttaa ja toiletteja myöten häkellyttävän kokoiset ja muotoiset. Keulan leveys tuntuu etenkin keulan vip-vieraskajuutassa, jonka parivuode on suorakulmion muotoinen.
Omistajansviitti on kuitenkin keskiveneessä, jossa leveys (ja runkoikkunat) ovat suurimmillaan. Toiletit on sijoitettu peräkkäin paaran puolelle. Omistajan sviitti on saanut niistä suuremman, mutta ei kuvissa olevaa, kahdella sisäänkäynnillä varustettua päivätoilettiakaan voi ahtaaksi sanoa. Isompien makuukajuuttojen väliin styyrpuurin laidalle on jäänyt tilaa kahden vuodepaikan kammarille. Sielläkään vuoteille ei tarvitse kavuta, sillä tilaa on riittänyt kerrosvuoteen sijaan kahdelle erillisvuoteelle.
Galeonille tyypilliseen tapaan ostajalle tarjotaan paljon valinnanvaraa sisustusmateriaalien ja sävyjen valintaan, mutta lähtökohtaisesti neljäs sukupolvi näyttäisi tuovan sisustukseen kauniisti kaartuvien yksityiskohtien myötä entistä jouheampaa virtausta, harmoniaa ja ehkäpä jopa ripauksen skandinaavista selkeyttä. Viimeistelyn taso on verhoilun, materiaalien ja puutyön osalta tuttua korkealuokkaista Galeonia.
Sisätilojen ohella myös ulkotilat ovat mittavat. Keulakansi on hyödynnetty täysimittaisena oleskelutilana, jossa voi makoilun lisäksi istua mukavasti vastakkain sohvilla. Flybridge on kokonaan oma lukunsa, josta löytyy kulmapentterin lisäksi veneen selkeästi suurin yhtenäinen sohvaryhmä. Flybridgen takaosaan mahtuu mukavasti pari irtokalustetta, kuten vaikkapa messuveneen aurinkotuolit. Painon säästämiseksi hiilikuidusta valmistettu HT-kate kuuluu lisävarusteisiin.
Galeon 560 Flyn kokonaispituus on 17,8 ja leveys 4,8 metriä. Laitaterassien avaaminen kasvattaa leveyttä kahdella metrillä. Kuivapainoksi ilmoitetaan vajaat 28 tonnia. Konehuoneeseen voi valita parin Volvo Pentan D11- tai D13-dieseleitä. Valinnasta riippuen yhteistehot asettuvat 1 450–1 800 hevosvoimaan. Kun Suomen arvonlisävero lasketaan mukaan, hinnat tahtaalla alkavat tarkalleen 1 684 480 eurosta.